اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

شناسایی ۱۰ مورد مشکوک به کرونای انگلیسی در نیشابور

رئیس علوم پزشکی نیشابور از شناسایی ۱۰ مورد مشکوک به کرونای انگلیسی در این شهرستان خبر داد.

شناسایی ۱۰ مورد مشکوک به کرونای انگلیسی در نیشابور

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، محسن عظیمی‌نژاد امروز در جلسه ستاد ملی مقابله کرونا که در سالن دیالیز بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور برگزار شد،بابیان این‌که ۱۰ مورد مشکوک به کرونای انگلیسی در نیشابور شناسایی‌شده که تست‌ها برای تشخیص نهایی به تهران ارسال شدند‌، گفت: ویروس انگلیسی ازلحاظ علائم بالینی هیچ تفاوتی با ویروس کرونا ندارد، اما نارسایی و مرگ بیشتری دارد.

رئیس علوم پزشکی نیشابور تأکید کرد: ازاین‌رو  شهروندان باید هرگونه علائم بالینی  را ویروس انگلیسی در نظر گرفته و هر چه زودتر درمان را شروع کنند زیرا دوره پیشرفت و بروز ضایعه در ویروس کرونا ۲ هفته و در ویروس کرونا انگلیسی بین ۲۴ تا ۷۲ است.

در ادامه فرماندار نیشابور اظهار کرد: اگرچه در راستای عملکرد موفق ستاد مقابله با کرونا آمار فوتی‌های ناشی از کرونا طی یک ماه اخیر کاهش‌یافته، اما نباید این ضریب بالای موفقیت سبب عادی انگاری شود.

علیرضا قامتی با تأکید بر  اهتمام مردم همانند چند ماه گذشته بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزود: با توجه به اینکه از پانزدهم اسفندماه پذیرش و اعزام به عتبات و عالیات ممنوع شده است باید این مصوبه به دفاتر سیاحتی و زیارتی در نیشابور ابلاغ شود.

وی بابیان اینکه طبق مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا سفر به ۵ استان  کشور ممنوع است و از سایر شهرستان‌ها هم مردم فقط اجازه عبور دارند، ابراز کرد: یکی از دلایل افزایش آمار مرگ‌ومیر، مراجعه دیرهنگام مبتلایان به مراکز درمانی است، بنابراین باید دانشکده علوم پزشکی با همکاری مخابرات در راستای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی شهروندان اقدام کنند.

قامتی یادآور شد:  با توجه به ورود ویروس انگلیسی به استان خراسان رضوی و مشاهده ۱۰ مورد مشکوک در شهرستان نیشابور انتظار می‌رود همه شهروندان با علوم پزشکی همکاری کنند.

وی با اشاره به این‌که نیروی انتظامی  و دادستانی در کنار اصناف و بازاریان است، تصریح کرد: بحث معیشت و اقتصاد مردم در اولویت است. ازاین‌رو اگر این اراده در صنوف باشد که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و  ماسک بزنند قطعاً مشتریان هم به ملزم به رعایت پروتکل‌ها خواهند شد.

فرماندار نیشابور ادامه داد: ما بنا نداریم که بازار تعطیل شود بلکه باید بازار مدیریت شود و در یک تعامل دوسویه، نظارت‌ها را گسترش دهیم.

وی در خصوص ترددهای شبانه گفت: در ترددهای شبانه سطح شهر ۲۴۳ پلاک مخدوش شناسایی شد که شناسایی  ۲۰۰ پلاک مخدوش توسط کنترل ترافیک شهرداری نیشابور انجام گرفت.

قامتی بابیان اینکه واکسن کرونا در  بازار خریدوفروش نمی‌شود و مردم باید نسبت به این موضوع هوشیار باشند، ابراز کرد: دانشگاه علوم پزشکی نیشابور باید بر عرضه و فروش  ماسک‌های غیراستاندارد در سطح شهر نظارت کند.

در ادامه امام‌جمعه نیشابور گفت: با توجه به اعیاد شعبانیه ادارات، سازمان‌ها صنوف جشن‌ها را بیرون محل کار و مقابل مغازه با پخش سرود و گل در خیابان و فضای آزاد برگزار کنند.

حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی افزود: بدین ترتیب از تجمع و انتشار ویروس جلوگیری شده و در جامعه جشن و  نشاط ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول