اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

راه «روشن» برای روشن نگه‌داشتن یاد شهدا/ ادای احترام و آوردن پیغام پدر شهید از شیراز به بابل

غلامحسین روشن که اهل شهر کوار از شیراز است، به قصد عبور از خطوط مرزی با نیت گرامیداشت شهدای مرزبان و ۵۰۰ شهید کوار همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی آغاز کرده است، اکنون به مازندران رسید و پیغامی از پدر شهیدی آورده که فرزندش در بابل تدفین شده است.

راه «روشن» برای روشن نگه‌داشتن یاد شهدا/ ادای احترام و آوردن پیغام پدر شهید از شیراز به بابل

به گزارش خبرگزاری فارس مازندران، همان‌طور که می‌دانید استان مازندران در روزهای پایانی سال جاری میزبان  ۱۰شهید دوران دفاع مقدس بود، همچنین چندی پیش شاهد وداع مردم مرکز استان با شهید امنیت مصطفی نوروزی بودم خلاصه که عطر وجود شهدا همه جا را پر کرده است.

خوشبختانه مردم استان و کشور همواره در گرامیداشت یاد و خاطره شهدا پیشگام بوده و گل کاشتند، از نمونه بارز عشق به شهدا و شهادت می‌توان به حضور و فعالیت پرشور مردم در مراسم گرامیداشت تشییع و سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد.

مردم ما ثابت کردند که شهدا زنده‌اند، هر کسی به سهم خودشان در ادامه راه شهدا موثر بوده و هستند، یکی از این افراد دوچرخه سوار ۴۴ ساله شیرازی است که همزمان با اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی به نیت این شهید پا به رکاب گذاشت، ورودش به شهر بابل و حضورش در مراز شهدا نظرمان را به خود جلب کرد...

*آغاز سفر با هدف ادای احترام به مقام شهدا

غلامحسین روشن که اهل شهر کوار از استان شیراز است، به قصد عبور از خطوط مرزی و گردش در شهرهای مختلف با نیت گرامیداشت مقام شهدای مرزبان و ۵۰۰ شهید کوار و ادای احترام به شهدا را همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی آغاز کرد، در گفت‌وگو با فارس بیان می‌کند؛ دوازدهم دی ماه جاری بود که با همسر و دخترم خداحافظی کرده و سفر عشق را به سمت عسلویه آغاز کردم، با دوچرخه در طول روز مسافتی حدود ۱۰۰ کیلومتر را طی می‌کنم. 

وی با اشاره به اینکه اهل سفر و مسافرت هستم ولی دوچرخه‌سوار نبودم، بیان می‌کند؛ من که به سیر و سفر علاقه دارم اکثر شهرهای کشور را دیده بودم ولی این بار با یک دوچرخه معمولی بدون تجهیزات با دست خالی پا روی رکاب گذاشتم.

*ورود به مازندران/ ادای احترام به همشهری شهید که مهمان بابلی‌ها شد

آقای روشن اعلام می‌کند؛ پس از عبور از استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان ۱۱ اسفندماه وارد استان مازندران و شهرستان بابل شدم و با استقبال گرم مسؤولان این شهرستان به‌ویژه مدیران دانشگاه علوم پزشکی بابل مواجه شدم؛ هدفم اهدای احترام و حضور در مزار همشهری شهیدم بود.

این دوچرخه سوار یادآور می‌شود؛ نام همشهری شهیدم علی‌بخش غلامی‌دشتکی است، وی در سن ۱۶ سالگی و سال ۱۳۶۴ در عملیات خیبر به شهادت رسیده بود و سال ۱۳۸۹ پس از انتقال به بابل به عنوان شهید گمنام تشییع و تدفین شد پس از پنج سال و با مشخص شدن نتیجه آزمایش DNA هویتش مشخص شد.

 

وی ادامه می‌دهد؛ همچنین پدر بزرگوار شهید نیز پس از احراز هویت نسبت به ماندن پیکر پاک فرزند شهیدش در دانشگاه علوم پزشکی بابل موافقت کرد و گفت فرزندم مهمان بابلی‌ها است، جالب است بدانید که همزمان با این مراسم فرماندار، رئیس بنیاد شهید و جانشین سپاه شهرستان کوار در منزل شهید غلامی حضور یافتند و پس از برقراری ارتباط تصویری با پدر شهید علی‌بخش‌ غلامی به‌صورت مجازی لحظات احساسی از فراق پدر و فرزند رقم خورد.

روشن هدف خود را زنده نگه داشتن یاد شهدا بیان می‌کند و ادامه می‌دهد؛ گم نکردن راه هدایت که توسط شهدا مشخص شده است وظیفه مردم به‌خصوص نسل جوان است، امیدوارم روزی همه ایرانی‌ها به‌خصوص نسل جدید پیرو راه شهدا باشند.

*به سفارش همسرم گوش کردم

این بانی شهدا، با اشاره به اینکه برادر شهید رضاعلی روشن هستم و پدرم نیز به رحمت خدا رفته، اضافه می‌کند؛ من عشق زیادی به شهدا دارم، همسرم در این مسیر رضایت کامل داشت به‌طوری که تاکید داشت اگر شروع کردی تا آخرش برو بین راه برنگرد! 

 

وی با بیان اینکه فردا صبح از بابل به بابلسر رفته و در خط دریا تا آستارا به جلو پیش می‌روم تصریح می‌کند؛ بعد به شهر رشت می@روم شهر سیاه کل باید به دیدار سردار شهید "حمید احمدیان دیلمی" بروم وی از فرماندهان سپاه شهر کوار بود که پس از شهادت به‌عنوان یکی از سرداران سپاه کوار از او یاد می‌شود.

*تازه در نیمه راهه سفر ۱۷۰ روزه هستم/ هم‌شهریانم کمپین حمایت راه انداختند

روشن با بیان اینکه حدود دو ماه از آغاز سفرش می‌گذرد، اعلام می‌کند؛ سفرم حدود ۱۷۰ روز یعنی در اواخر اردیبهشت آینده به پایان می‌رسد در مسیر با هماهنگی فرمانداری کوار کمی توقف کرده و به شهر دیگر می‌روم فکر می‌کردم کار سختی باشد و نتوانم خوب رکاب بزنم چرا که از داخل شهرها عبور میکنم ولی این طور نبود باورم نمی‌شود به بابل رسیدم.

این هم‌وطن شیرازی خاطرنشان می‌کند؛ روزی که حرکت کردم چیزی به همراه نداشتم تا اینکه مردمان اهل کوار که حتی برخی در خارج از کشور زندگی می‌کنند با راه‌اندازی کمپین حمایت کمک‌های مادی و معنوی خود را به من می‌رسانند، البته این‌ها از برکت وجود شهدا است.

وی با اشاره به اینکه در ۴۰ سالگی به سفر اربعین رفته و نامش را سفر سبز گذاشتم، می‌گوید؛ امام حسین (ع) سرور شهیدان است، خوشحالم که به دیدار شهدا رفتم هنوز شهدای زیادی هستند که باید به آن‌ها ادای احترام کرد، امیدوارم این سفر تداوم پیدا کند‌.

گفتنی است؛ ایران دارای بیش از ۶ هزار کیلومتر با کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، پاکستان، عراق، افغانستان و ارمنستان مرز مشترک و دارای ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی در دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان است که آقای روشن مسیری به مسافت ۱۰ هزار کیلومتر را انتخاب کرده است.

اعلام آمادگی بسیج ورزشکاران برای استقبال از رکاب‌زن شیرازی

حسن افشار رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان نیز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم ما حمایت از ورزشکاران مروج فرهنگ پهلوانی و اخلاق ورزشی است،گفت: با شنیدن این خبر خوشحال شدیم، این سازمان آمادگی کامل خود را برای استقبال از آقای روشن اعلام می‌کند.

وی افزود: چندی پیش حدود ۲۰ نفر از دوچرخه‌سواران مازندرانی از سر ارادت به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مسیر استان تا کرمان را رکاب زدند، تا خودشان را به مرقد مطهر این شهید والامقام برسانند این اقدام زیبا با حمایت سپاه، بسیج ورزشکاران و اداره تربیت بدنی صورت گرفت.
 
اقشار با اشاره به اینکه تقویت و ترویج فرهنگ و اخلاق پهلوانی برای ما اولویت دارد،گفت: خرسندیم که جامعه ورزش مازندران بارها با اهدای مدال قهرمانی و گل به روح شهدای ورزشکار، دفاع مقدس، مدافعان حرم، امنیت و سلامت میزان ارادت خود را به شهدا به نمایش گذاشتند.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران ادامه داد: تحریک و ترویج این حس انسان‌دوستانه و مومنانه در جامعه ورزشی استان در همه ابعاد خودش قابل توجه بوده است امیدواریم بتوانیم به مدد شهدا به تقویت این روحیه در ورزشکاران بپرداریم.

این مسؤول با بیان اینکه در سال جاری حدود ۴۵ قهرمان مازندرانی توفیق داشتند که مدال قهرمانی خود را به شهدای ورزشکار اهدا کنند، گفت: همچنین بحث اعزام ورزشکاران به یادمان دفاع مقدس، شهدای گمنام و مزار شهدای ورزشکار را داشتیم.

افشار خاطرنشان کرد: جامعه ورزشکاران استان افتخار داشت مدال‌های پهلوانان را به شهید وحید زمانی نیا شهید شاخص ورزش کشور و از هم‌رزمان سردار سلیمانی با محوریت هزار و۲۰۰ شهید جامع ورش استان اهدا کند.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران گفت: در کنار همه این اقدامات بحث کمک بسیار خوب جامعه ورزش در رزمایش همدلی و مواسات بود که نتیجه‌اش توزیع بیش از ۱۲ هزار سبد معیشتی و توزیع آن به نیارمندان بود.

به گزارش فارس؛ آقای روشن که قبلا عکاس بوده و در حال حاضر شغل آزاد دارد، با وجود اینکه در گذشته دوچرخه‌سوار نبود،   تاکنون مسافتی حدود ۴ هزار کیلومتر را طی کرده به این مفهوم که نصف مسیر را رکاب زده است، از میان صحبت‌هایش انرژی و شوق ادامه سفر کاملا پیدا بود، وی همچنین قصد انجام فعالیت‌های دیگری در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا دارد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول