اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کمیسیون آموزش مجلس اقدام وزارت علوم را در ادغام چند دانشگاه‌ بررسی می‌کند

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکری درباره اقدام وزیر علوم در ادغام تعدادی از مراکز آموزش عالی و دانشگاهی، گفت: کمیسیون آموزش این اقدام خلاف قانون را بررسی خواهد کرد.

کمیسیون آموزش مجلس اقدام وزارت علوم را در ادغام چند دانشگاه‌ بررسی می‌کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت دوم امروز (دوشنبه، 11اسفند) مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار داشت: وزارت علوم خلاف قانون نسبت به ادغام برخی از مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های کشور در استان‌هایی مانند اصفهان، خراسان جنوبی و بیرجند اقدام کرده است.

وی افزود: دولت با برداشت غلط از قانون و تحت عنوان ساماندهی اقدامی خلاف قانون انجام داده است؛ ادغام مذکور خلاف قانون اساسی و خلاف صریح قانون برنامه ششم توسعه است.

نماینده کاشمر در مجلس تصریح کرد: براساس قانون برنامه ششم توسعه هر انحلال و ادغامی منوط به مصوبه مجلس است، براین اساس انحلال و ادغام دانشگاه شهرستان کاشمر با بیش از 10 هزار دانشجوی بومی که جذب کرده خلاف قانون و منافع علمی کشور است.

نیک بین اظهار داشت: دولت متخصص در زمینه ناراضی کردن مردم به ویژه افراد دانشگاهی است.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر از رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواست تا این اقدام خلاف قانون وزارت علوم را بررسی کند.

 انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول