اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

۴۱ هزار پرونده در شعب تعزیرات حکومتی خراسان رضوی رسیدگی شد/ محکومیت ۱۹۸ میلیارد تومانی متخلفین

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی با اشاره به ورود بیش از ۴۰ هزار از ابتدای سال جاری به شعب تعزیرات حکومتی در این استان گفت: در ۱۱ ماهه ابتدای سال تاکنون به ۴۱ هزار پرونده رسیدگی و متخلفین نیز به پرداخت ۱۹۸ میلیارد تومان محکوم شدند.

۴۱ هزار پرونده در شعب تعزیرات حکومتی خراسان رضوی رسیدگی شد/ محکومیت ۱۹۸ میلیارد تومانی متخلفین

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید مرتضی مدنی امروز در نشست خبری ضمن تشریح اقدامات و عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی در خراسان رضوی، اظهار کرد: باید فعالیت و اثرگذاری این سازمان برای مردم به‌طور کامل ملموس باشد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی با اشاره به ورود این سازمان در حوزه آرد و نان، نهاده‌های دامی و ارز ابراز کرد: خوشبختانه با اقداماتی که در این حوزه انجام‌شده نتایج و عملکرد این ورود در جامعه مشخص است.

وی به بحث رسیدگی و  اجرای احکام و نیز تسریع در رسیدگی پرونده‌ها اشاره کرد و یادآور شد: در طرح نوروزی امسال که از ۱۴ اسفندماه آغاز و تا بیستم فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد با برگزاری گشت‌های مشترک با دستگاه‌های متولی بر خدمات‌رسانی بازاریان و صنوف در عرضه کالا و خدمات نظارت می‌شود.

مدنی ادامه داد: برخی اجناس در بازار با قیمت غیرواقعی به فروش می‌رسد، بنابراین ضرورت دارد سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و سازمان صنعت، معدن و تجارت به این موضوع ورود و کالاها را شناسنامه‌دار کنند.

وی با اشاره به ورود بیش از ۴۰ هزار پرونده از ابتدای سال جاری به شعب تعزیرات حکومتی در خراسان رضوی، ادامه داد: در این مدت به ۴۱ هزار پرونده رسیدگی و متخلفین نیز به پرداخت ۱۹۸ میلیارد تومان محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی با اشاره به وصول جرائم مالی بیش از ۳۰ هزار پرونده گفت: اگرچه میزان پرونده‌های ورودی به این سازمان طی یک سال گذشته نسبت به دوره مشابه ۳۰ درصد کاهش ‌یافته، اما میزان جرائم افزایش پیداکرده است و این بیانگر کیفی شدن اقدامات انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه سامانه ۱۳۵ به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش و شکایات مردم است، اظهار کرد: در حوزه پرونده‌های ارزی شاهد تشکیل ۱۶۸ پرونده ارزی در شعب استان خراسان رضوی بودیم که از این تعداد ۱۵۸ مورد مختومه شده مابقی در مرحله اجرای حکم است.

مدنی با اشاره به تشکیل ۳۲ هزار پرونده در حوزه خدمات و کالا و ۳هزار و ۹۱۱ پرونده در حوزه بهداشت و درمان، یادآور شد: عمده جرائم در حوزه کالا و خدمات مربوط به گران‌فروشی و عدم درج قیمت و در حوزه جرائم قاچاق کالا و ارز ورود کالا بدون تشریفات و نگهداری و احتکار کالای قاچاق است.

وی با بیان اینکه تنها در یک مورد پیگیری بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رد مال در وصف گران‌فروشی روغن در یکی از کارخانه‌های مشهد صورت گرفته است، ادامه داد: سه واحد درزمینهٔ کنسانتره خوراک دام در منطقه جوین نیز بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جریمه شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی همچنین در خصوص الزام خریداران روغن خوراکی به همراه یک کالای دیگر ابراز کرد: با بسیاری از فروشگاه‌هایی که چنین اقدامی انجام دادند، برخورد کردیم و تا رفع کامل این معضل نظارت‌ها و بازرسی‌ها را ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول