اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پنج طرح تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و جنوب کشور به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر از افتتاح پنج طرح تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و جنوب کشور خبر داد.

پنج طرح تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و جنوب کشور به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلامرضا نصیری با بیان اینکه طرح‌های پویش الف - ب- ایران اقدامی در جهت توسعه زیرساخت‌های تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و جنوب کشور است، اظهار داشت: این طرح‌ها نیروگاه مقیاس کوچک ۱.۹ مگاواتی مرودشت با اعتباری معادل ۱۳۱ میلیار ریال، طرح افزایش ظرفیت  ایستگاه انتقال برق داراب‌گرد و طرح افزایش ظرفیت ایستگاه انتقال برق درودزن با اعتباری معادل ۲۶۰ میلیارد ریال است که در شهرستان‌های داراب و مرودشت افتتاح می‌شود.

وی افزود: همچنین در قالب این پویش دو بی خط ۶۶ کیلوولت و کلیدخانه ۲۰ کیلو ولت در استان بوشهر با سرمایه‌گذاری ۲۶۰ میلیارد ریال  به بهره‌برداری می‌رسد، هدف از راه‌اندازی این طرح‌ها تقویت شبکه ۶۶ کیلوولت شهر بوشهر و امکان تغذیه پست ۶۶ کیلوولت نیایش در آینده و تامین برق پروژه مسکن مهر و متقاضیان جدید در شهر بوشهر و همچنین پاسخگویی به متقاضیان برق کشاورزی، شیلات و روستایی درحال حاضر و در آینده دراین استان است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر  با بیان مشخصات نیروگاه مقیاس کوچک ۱.۹ مگاواتی مرودشت اظهار داشت: این نیروگاه با تولید سالانه ۱۵ میلیون کیلووات ساعت برق در شهرستان مرودشت ساخته شده  و برای شش نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند، این نیروگاه باهدف کاهش تلفات، افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده از انرژی پاک و کاهش آلودگی محیط زیست وکاهش بار پست سهل آباد در این شهرستان احداث شده است.

نصیری با بیان اینکه پویش هرهفته الف ب_ ایران در راستای توسعه زیرساخت‌ها و افزایش رضایت‌مندی مردمی در عرصه خدمت‌رسانی است، اضافه کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح‌ها  تامین برق  و افزایش پایداری شبکه، کاهش خاموشی‌ها، تقویت شبکه، تامین برق برای مشترکین جدید، بهبود پایداری شبکه‌های  ۶۳ کیلوولت است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر در ادامه افزود: ظرفیت  ایستگاه انتقال برق داراب گرد با بهره‌برداری از طرح‌های جدید از ۱۵ به ۴۰ مگاولت آمپر افزایش می‌یابد، کاهش بار مصرفی ایستگاه، افزایش قابلیت اطمینان شبکه و تامین برق پایدار جهت حدود ۲۲ هزار  خانوار شهر داراب  از جمله اهداف این طرح است، همچنین ظرفیت پست انتقال برق درود زن  از۱۵ به ۴۰ مگاولت آمپر افزایش می‌یابد. کاهش بار مصرفی ایستگاه درودزن  افزایش قابلیت اطمینان شبکه و امکان تامین برق متقاضیان فعلی و آینده کشاورزی هم از جمله اهداف این طرح در شهرستان مرودشت است.

وی خاطر نشان کرد: پویش هر هفته الف – ب- ایران    به ابتکار وزارت نیرو آغاز شد و همچنان ادامه دارد  این طرح ارزشمند با محوریت هرهفته الف – ب-ایران  "ساخت و ساز‌ها" و "ساز و کارها" به اجرا در آمد و ثمرات ارزشمندی برای استان فارس و جنوب کشور داشته است.

نصیری با عنوان این که اصلاح ساز و کارها و روندها در کنار توسعه ساخت و سازها و طرح‌ها، در دستور کار شرکت برق منطقه‌ای قرار دارد گفت: برنامه‌ریزی صورت گرفته برای شاخص‌های عملکردی سال جاری شامل برنامه کلان، مشترکین، سیستم اطلاعات جغرافیایی، کاهش تلفات، افزایش ظرفیت پست‌ها و اصلاح خطوط و افزایش ایمنی مسیر اصلی حرکت این پویش است.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول