اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

مرزبان: استخوانبندی سپاهان را قلعه‌نویی تشکیل داده/عزیزی خادم کار مشکلی دارد

مربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: محرم به حق گفته، تیمی داریم که استخوان‌بندی آن را امیر قلعه‌نویی تشکیل داده است.

مرزبان: استخوانبندی سپاهان را قلعه‌نویی تشکیل داده/عزیزی خادم کار مشکلی دارد

محمدرضا سروش- علیرضا مرزبان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص پیروزی سپاهان در اولین هفته نیم فصل دوم مقابل گل گهر اظهار داشت: این بازی برای ما خیلی حساس بود چون بعد از نتایج خوبی که در دو هفته گذشته مقابل ذوب‌آهن و استقلال به دست آوردیم، به مصاف حریفی می‌رفتیم که در بازی رفت مقابل آن 3 بر یک باخته بودیم. احساس خوبی نسبت به این بازی داشتیم و خوشحالیم که توانستیم با کسب سه امتیاز و دست پر از زمین بیرون بیاییم.

وی با اشاره به تیم گل گهر تصریح کرد: حریف ما واقعا حریف خیلی خوبی بود، این تیم توانست چند موقعیت خوب را روی دروازه ما ایجاد کند اما به هر حال تیم ما ثبات خوبی را پیدا کرده و تلاش می‌کنیم همین روند را ادامه بدهیم. سعی می‌کنیم تیم ثبات خوبی داشته باشد، سپاهان سال گذشته  نتوانست سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند. فشار روی بازیکنان را درک می‌کنیم و خوشحالیم که بازیکنانمان با شرافت و شهامت به کارشان ادامه می‌دهند.

مربی سپاهان در مورد ادامه گلزنی‌های سجاد شهباززاده و اینکه او اکنون با 13 گل آقای گل لیگ برتر به حساب می‌آید، گفت: سیستم بازی ما به آقای گلی سجاد کمک می‌کند. بازیکنان کناری شرایط خوبی را برای او فراهم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند، او هم فرم و احساس خیلی خوبی دارد. امیدواریم همین شرایط را حفظ کند و به روند خوبش ادامه بدهد.

مرزبان در خصوص غیبت سروش رفیعی در بازی بعدی سپاهان مقابل آلومینیوم اراک عنوان کرد: سروش نیست، کی‌روش استنلی هم نیست ولی باید با این مسائل کنار بیاییم. در فوتبال همیشه امکان مصدومیت و محرومیت وجود دارد اما ما می‌توانیم بازیکنان دیگری را جایگزین کنیم. کادر خوبی داریم که می‌تواند این کار را انجام بدهد.

وی در مورد نزدیک شدن سپاهان به پرسپولیس و اینکه بسیاری جنگ اصلی قهرمانی را بین این دو تیم می‌دانند، گفت: ما تلاش خودمان را می‌کنیم که موقعیت‌مان را در جدول حفظ کنیم. پرسپولیس ثبات و بازیکنان خیلی خوبی دارد. به عنوان مثال سید جلال حسینی به تنهایی امتیازات خوبی برای این تیم جمع کرده است. با اینحال ما تلاش می‌کنیم تا روز آخر در جمع مدعیان باقی بمانیم و باید ببینیم در انتهای فصل چه اتفاقی می‌افتد.

مربی سپاهان در مورد تشکر نویدکیا از امیر قلعه‌نویی به خاطر جذب مهره‌های فعلی تیم سپاهان که در کنار دیگر رفتارهای او مورد توجه اهالی فوتبال قرار گرفت، اظهار داشت: طبیعتا رفتار نوید کیا خیلی مثبت است. این حرف را هم به حق گفته، ما تیمی داریم که استخوان‌بندی آن را امیر قلعه‌نویی تشکیل داده، دو سال قبل با این تیم نتایج خوبی گرفت و سال گذشته هم اتفاقات عجیب و غریبی افتاد که از کورس قهرمانی دور ماندند و نتوانستند سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورند. حرف محرم صد درصد درست است.

مرزبان در خصوص درگذشت زلاتکو کرانچار، سرمربی اسبق سپاهان و تیم ملی امید ایران اظهار داشت: با کرانچار سه سال و نیم کار کردم. با او در اسلوواکی، تیم ملی مونته‌نگرو و همچنین سپاهان بودم. موفقیت‌های بزرگی با هم به دست آوردیم. او مثل یک برادر مهربان کنار همه بود و شخصیت باثباتی داشت. ما دوستی خانوادگی داشتیم و می‌دانم که خانواده محترمی دارد. ما فقط یک مربی را از دست ندادیم، یک انسان بزرگ را از دست دادیم. قبل از بازی با گل‌گهر این خبر را به ما دادند که باعث شد محرم و بقیه اعضای کادرفنی اشک در چشمانشان جمع شود.

وی در مورد برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال و انتخاب شهاب‌الدین عزیزی خادم به عنوان رئیس جدید این فدراسیون  گفت: در مورد آینده فدراسیون باید به جمع‌بندی کلی برسند که وظایف فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ چگونه تفکیک و مسئولیت‌شان مشخص شود. این مهم‌ترین مسأله است که فدراسیون و سازمان لیگ مداخله نداشته باشند و اصول کاری خودشان را حفظ کنند. باید سازماندهی جدیدی داشته باشیم و روح بین المللی در فوتبال ما ایجاد شود. باید روابط خارجی خوبی ایجاد کنیم و بتوانیم بازی‌های دوستانه خارجی برگزار کنیم.

مربی سپاهان افزود: باید در اندیشه‌های خودمان ثبات ایجاد کنیم و بعد از آن در مورد برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت تصمیم بگیریم و بر اساس آن‌ها حرکت کنیم. عزیزی خادم کار مشکلی دارد. او باید به آرمان‌های ملی وفادار باشد. مسأله پست و صندلی نیست. چهره مردم ما در برخوردهای بین المللی ما خلاصه می‌شود، اگر تیم ملی و تیم‌های ملی پایه در بازی‌ها و مسابقات بین المللی عملکرد خوبی داشته باشند، احساس خوبی در جامعه به وجود می‌آید.

مرزبان تصریح کرد: باید یک برنامه‌ریزی اصولی انجام شود. دپارتمان‌ها باید جدای از هم کار کنند و در کار هم مداخله نداشته باشند. همچنین سازمان لیگ باید شرایط خاص خودش را داشته باشد که این اتفاق مهم‌ترین مسأله در فوتبال حرفه‌ای است. شرایط و ضوابط لیگ یک و لیگ برتر باید جداگانه باشد. در کنار آن وظایف فدراسیون و سازمان لیگ باید از هم جدا باشد. اصلاً نباید در کار هم دخالت کنند در عین این که باید همکاری خوبی با هم داشته باشند.

وی اضافه کرد: در گذشته تفکیکی وجود نداشت اما این مسأله ریشه و اساس کار حرفه‌ای در فوتبال است. عزیزی خادم می‌داند احتیاج است از کارشناسان فوتبال به خصوص اسطوره‌های ملی استفاده کند. به عنوان مثال علی کریمی که رأی کمی در انتخابات آورد اما می‌توانند ارتباط نزدیکی با او داشته باشند. باید در بحث ملی همه ما احساس وظیفه کنیم و به این ترتیب می‌توانیم یک پروژه موفق را رو به جلو ببریم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول