اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

حمایت بنیاد برکت از طرح‌های تولیدی/ پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال خرد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام راحل در لرستان گفت: بنیاد برکت در حوزه‌های تولید در بخش صنعت و کشاورزی طرح‌هایی که قابلیت سرمایه‌گذاری و توجیه اقتصادی داشته باشد، را مورد حمایت قرار می‌دهد.

حمایت بنیاد برکت از طرح‌های تولیدی/ پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال خرد

به گزارش خبرگزاری فارس از پل‌دختر، حامد ویس‌کرمی امشب در جلسه اشتغال‌زایی روستایی بنیاد برکت در شهرستان پل‌دختر اظهار داشت: بنیاد برکت در حوزه‌های تولید در بخش صنعت و کشاورزی طرح‌هایی که قابلیت سرمایه‌گذاری و توجیه اقتصادی داشته باشد، را مورد حمایت قرار می‌دهد.

وی افزود: طرح‌های کشاورزی مانند کشت و فرآوری دانه‌های روغنی که تقویت و تضمین امنیت غذایی  درکشور، استان و شهرستان را به دنبال دارد، مورد حمایت بنیاد برکت قرار می‌گیرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام راحل در لرستان گفت: در کنار تولید محصولات کشاورزی، صنایع بسته بندی و صنایع تبدیلی در بخش صنعت و کشاورزی از اولویت‌ها است.

وی افزود: طرح‌هایی مانند کشت و فرآوری گیاهان دارویی، پرورش آبزیان به ویژه طرح ماهی در قفس نیز از طرح‌های مورد حمایت بنیاد برکت با پذیرش شراکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

ویس‌کرمی یادآور شد: طرح‌های حوزه دام و طیور، گل‌خانه و لبنیات به دلیل ظرفیت اشباع توجیه اقتصادی نداشته و از دایره طرح‌های اشتغال بنیاد برکت خارج و قابل پذیرش نیست.

وی افزود: شیوه‌های حمایت بنیاد برکت پرداخت تسهیلات به طرح های توجیهی در قالب تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی با نرخ ۱۴ درصد ، ۳۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان با نرخ ۱۶ درصد و ۷۰۰ تا سه میلیارد تومان با نرخ ۱۸ درصد اما تنفس سه تا پنج سال  تا سود دهی زمان استقرار طرح می‌باشد و ابتدا سود تسهیلات تقسیط می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام راحل در لرستان گفت: با این روش به طور عملی نرخ سود کاهش و توجیه اقتصادی طرح بالا رفته و به آن فشار اقتصادی وارد نمی‌شود و در این روش اولویت با سرمایه در گردش است که می‌تواند با سرمایه و تسهیلات پیش‌روی بیشتری داشته باشد.

وی به پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال خرد در راستای تقویت اجتماع روستایی در پل‌دختر اشاره کرد و افزود: نگاه به اشتغال خرد در کشور به ویژه در استان ضعیف است در حالی که این گونه فعالیت‌ها در کشورهای توسعه یافته دنیا با جمعیت بالا که امروز جز اقتصادهای اول دنیا به حساب می‌روند،از مشاغل خرد و پایدار به این مرحله رسیدند.

ویس‌کرمی یادآورشد: انتظار می‌رود کمیته اشتغال پل‌دختر براساس تخصص گرایی جهت ایجاد اشتغال پایدار با استفاده از ظرفیت‌های موجود نقاط ضعف و قوت را شناسایی و طرح‌های قابل اجرا را براساس چارچوب قوانین منطبق با بنیاد در راستای عملیاتی شدن معرفی کند.

وی، دایره فعالیت بنیاد برکت را بر گسترش زمینه‌های شغلی در حوزه صنعت و کشاورزی دانست وافزود: این بنیاد برای جذب جوانان تحصیل‌کرده به اشغال و کاهش بیکاری و حفظ جمعیت روستایی از طرح‌های دانش بنیان در راستای اشتغال پایدار با پرداخت تسهیلات و در صورت پایداری طرح با ارایه آموزش‌های لازم تزریق تسهیلات جدید و بازاریابی حمایت می‌کند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام راحل در لرستان گفت: برای توسعه طرح‌های خرد در قالب طرح‌های کوچک و متوسط با پایداری بیشتر و در راستای کاهش درصد انحراف  باید تلاش شود تسهیلات به افرادی پرداخت شود که قصد ایجاد اشتغال داشته و منابع را جای دیگر هزینه نکنند تا در گردش مالی و اقتصادی بالاتر برای مردم مفید واقع شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول