اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

تحصیل 3 هزار «دانش‌آموز خارجی با نیازهای ویژه» در مدارس ایران

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: حدود 3000 دانش‌آموز اتباع خارجی با نیازهای ویژه در مدارس جمهوری اسلامی ایران، تحصیل می‌کنند.

تحصیل 3 هزار «دانش‌آموز خارجی با نیازهای ویژه» در مدارس ایران

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، جلسه مشترک با حضور مجتبی زینی‌وند، رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور و محمدحسن عظیم عراقی معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به همراه معاونان، رؤسای گروه و همچنین سرپرستان مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به دو صورت حضوری و ویدئو کنفرانس برگزار شد.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور از ایجاد کارگروه مشترک با سازمان آموزش و پرورش استثنایی و امضای تفاهم‌نامه با این سازمان خبر داد و گفت: از آنجا که دانش‌آموزان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور نیز فرزندان این ملت هستند، لذا لازم است سازمان آموزش و پرورش استثنایی تمامی خدمات و حمایت‌هایی که به دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان استثنایی داخل کشور ارائه می‌دهد برای دانش‌آموزان خارج از ایران نیز در نظر گیرد.

وی در این خصوص افزود: با همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی، ابزارهای مورد نیاز برای ارزیابی سلامت و آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان فراهم می شود که لازم است که این ارزیابی‌ها از دانش‌آموزان مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور نیز صورت گرفته و اطلاعات آنها در سامانه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی وارد شود تا پس از ارزیابی تخصصی در موارد لزوم، حمایت‌های آموزشی و خدماتی ویژه از آنها به عمل آید.

زینی‌وند با بیان اینکه حدود 3000 دانش‌آموز اتباع خارجی با نیازهای ویژه در مدارس جمهوری اسلامی ایران اشتغال به تحصیل دارند، گفت: مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور  رایزنی‌های لازم را در راستای جذب حمایت مالی سازمان‌های بین‌المللی برای ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان اتباع خارجی تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور انجام داده است.

وی در این خصوص افزود: در سال جاری 1171 تبلت اهدایی سازمان‌های بین المللی با رایزنی این مرکز به دانش‌آموزان اتباع خارجی با نیازهای ویژه اهدا شد و در حال حاضر در صدد هستیم، تبلت و دستگاه هوشمند تمام دانش‌آموزان نیازمند اتباع خارجی با نیازهای ویژه را به منظور بهره‌مندی آنها از آموزش‌های مجازی و پلتفرم «شاد» تأمین کنیم.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور اظهار کرد: به منظور افزایش سطح بهداشت مدارس و به جهت آمادگی برای بازگشایی ایمن مدارس تاکنون 24 میلیارد تومان اعتبار از سازمان‌های بین المللی جذب شده است که از این مبلغ مدارس استان های بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و خوزستان و تمامی مدارس استثنایی کشور برخوردار می‌شوند.

محمد حسن عظیم عراقی نیز با بیان اینکه در خدمات ارائه شده در سازمان آموزش و پرورش استثنایی هیچ تفاوتی بین دانش‌آموزان اتباع خارجی و ایرانی قائل نشده‌ایم، گفت: از جمله این خدمات می‌توان به سنجش‌های ارزیابی مقدماتی و غربالگری نوآموزان که شامل ارزیابی مقدماتی بهداشتی از قبیل قد، وزن، توده بدنی، دهان و دندان و ارزیابی مقدماتی بینایی، شنوایی، گفتاری و آمادگی تحصیلی اشاره کرد که در صورت مشکوک بودن، دانش‌آموز به پایگاه‌های مربوطه جهت ارزیابی‌های تخصصی بینایی سنجی، شنوایی سنجی، کاردرمانی، تست‌های هوش، ارزیابی رفتاری و اختلالات طیف اوتیسم ارجاع داده خواهند شد.

وی با بیان اینکه هر ساله یک و نیم میلیون نوآموز بدو ورود و پیش‌دبستان توسط مدیران مدارس نوبت‌گیری شده و برای ثبت اطلاعات در سامانه سنجش سلامت ارجاع داده می‌شوند، افزود: در این نوع سنجش، دانش‌آموزان دیرآموز و دارای افت تحصیلی و همچنین دانش‌آموزان دارای هوش بالای متقاضی جهش تحصیلی نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، افزود: ابزارهای سنجش سلامت دانش‌آموزان هرساله به روزرسانی شده و این سازمان آمادگی دارد ابزارهای لازم برای این سنجش‌ها را در اختیار سرپرستان و مدیران این مرکز قرار داده و همچنین در زمینه ارائه آموزش‌های مورد نیاز حضوری و آنلاین همکاری لازم را با این مرکز داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول