اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

افتتاح طرح نسخه‌نویسی و ارجاع بیماران در قالب پرونده الکترونیک سلامت

معاون وزیر بهداشت گفت: نسخه‌نویسی و ارجاع بیماران در قالب پرونده الکترونیک سلامت در این سامانه در مازندران افتتاح شد، این سامانه قابلیت‌هایی دارد که می‌تواند برای کل کشور نیز مورد استفاده قرار گیرد.

افتتاح طرح  نسخه‌نویسی و ارجاع بیماران در قالب پرونده الکترونیک سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت دوشنبه شب در جلسه ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اظهار کرد: باطل شدن مجوزهای تردد بین استانی به مازندران کار بسیار خوبی است چون این کار بی‌رویه در حال افزایش بود و با توجه به حساسیت موضوع، تردد باید کاملا قانونمند باشد. 

وی با اشاره به اینکه این استان می‌تواند الگوی خوبی برای سایر استان‌های کشور در زمینه اقدامات مقابله با کرونا باشد، گفت: نگه داشتن وضعیت موجود بیماری در استان‌های شمالی، سخت است چون به ایام عید نزدیک می‌شویم و ویروس جهش یافته در کشور در حال گردش است.

رئیسی خاطرنشان کرد: در استان مازندران اقدامات بسیار خوب و قابل تقدیری در جهت کنترل پیک بیماری و خروج سریع مناطق از وضعیت قرمز صورت گرفته که بخشی در حوزه‌های بهداشت و درمان انجام شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: همچنین اقدامات فرابخشی در سطح ستاد استانی همچون؛ تعیین دسته‌بندی روستایی و معرفی به مدیریت امور شهری، بخشداری، پیش قرنطینه اجباری روستاهای پر خطر و قرنطینه بیماران تا زمان حذف بیماری، بروزرسانی پرداخت‌های پرسنلی حوزه سلامت در راستای تقویت روحیه کارکنان  و غیره صورت گرفته که می‌تواند برای کل کشور الگو باشد. 

این مسوول گفت: همکاران ما از معاونت بهداشت وزارت بهداشت که از شنبه در استان مازندران حضور دارند، از ۱۴ شهرستان، ۱۲ مرکز منتخب کووید ۱۹، ۱۰ پایگاه سلامت، نظارت بر تیم‌های رهگیری و مراقبتی، چهار واحد نمونه‌برداری، دو آزمایشگاه تشخیصی، دو بیمارستان و ۱۰ واحد صنفی و شغلی بازدید کردند. 
 
معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه از امکانات سامانه بسیار خوب و قدرتمند پارسا بازدید کردیم و کار کردن با این سامانه، راحت است، تاکید کرد: نسخه‌نویسی و ارجاع بیماران در قالب پرونده الکترونیک سلامت در این سامانه در مازندران افتتاح شد و جای ارتقا هم دارد، این سامانه قابلیت‌هایی دارد که می‌تواند برای کل کشور نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مرزهای غربی کشور را به شدت کنترل می‌کنیم و مرزها بسته است، تصریح کرد: اگر الان می‌بینید که رفت و آمدهای کمی وجود دارد، به‌دلیل وجود اتباع عراقی در ایران است که می‌توانند از ایران خارج شوند و برخی از ایرانی‌ها که آن سوی مرز هستند نیز می‌توانند با تست منفی PCR به کشور بازگردند و مجددا باید در مرزهای غربی، تست بدهند. 
 
رئیسی یادآور شد: در استان خوزستان اقدامات سختگیرانه‌ای برای پروازها انجام شده که در پی آن تعداد پروازها، کاهش یافته است و افرادی که می‌خواهند هوایی یا ریلی به خوزستان وارد شوند باید تست منفی PCR داشته باشند، در برخی از شهرهای این استان، بیماری تا حدی کنترل شده اما در اهواز، مشکلاتی داریم. 
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه کرد: در مورد پروازهای داخلی و خارجی نیز مقررات بسیار سخت‌گیرانه وضع کردیم، البته قبلا در پروازهای اروپایی محدودیت وجود داشت، اما الان در مورد هر پروازی از خارج از کشور حتی از کشورهای همسایه، بسیار جدی و بر اساس پروتکل‌های ابلاغی عمل می‌شود و حتما نیاز است که تست منفی PCR دو کشور مبدا و مقصد وجود داشته باشد. 
 
این مسوول در پایان گفت: فراموش نکنیم که ویروس جهش یافته در همه مناطق کشور وجود دارد و نباید فکر کنیم که فقط محدود به خوزستان است، کوچک‌ترین غفلت می‌تواند موجب شعله‌ور شدن بیماری شود. 

همچین در مراسمی با حضور دکتر علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، مدیران معاونت بهداشت وزارت بهداشت و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران، برنامه نسخه‌نویسی الکترونیکی و سامانه پرونده الکترونیک سلامت و ارجاع (پارسا) در استان مازندران به بهره‌برداری رسید.

برنامه نسخه‌نویسی الکترونیکی استان مازندران با حمایت سازمان تامین اجتماعی و اداره کل بیمه سلامت این استان و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مازندران و معاونت بهداشت وزارت بهداشت ایجاد شده است.
سامانه پرونده الکترونیک سلامت و ارجاع (پارسا) نیز با هدف دسترسی همزمان و سریع به داده‌ها و اطلاعات بیماران و تسریع در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در سطح استان مازندران، با کمک کارشناسان و متخصصین حوزه‌های بهداشت، درمان، بیمه و فناوری اطلاعات استان در دانشگاه علوم پزشکی مازندران طراحی و راه‌اندازی شده است. 

گفتنی است؛ سامانه پارسا برای اولین بار در کشور از سال ۸۷ با همکاری نظام پزشکی، سازمان‌های بیمه‌گر پایه و دانشگاه علوم پزشکی مازندران ابتدا به‌صورت آزمایشی در بابلسر مازندران آغاز به‌کار کرد.

به گزارش فارس؛در سال ۹۳ سامانه تحت ویندوز پارسا در سطح یک شهرستان بابلسر و از سال ۹۶ تحت وب قرار گرفت، این سامانه در مدیریت کووید ۱۹ در سطح استان به‌ویژه رهگیری افراد در تماس با بیماران و تشدید نظارت‌ها در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نیز مورد استفاده قرار گرفت.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول