اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اتحادیه حقوقدانان عراق: خانواده‌های قربانیان الحشد الشعبی در حمله اخیر آمریکا شکایت کنند

رئیس اتحادیه حقوقدانان عراق تصریح کرد که خانواده‌های قربانیان جنایت اخیر آمریکا در بمباران مواضع الحشد الشعبی در داخل مرزهای عراق، این حق را دارند که علیه مجرمان شکایت کنند.

اتحادیه حقوقدانان عراق: خانواده‌های قربانیان الحشد الشعبی در حمله اخیر آمریکا شکایت کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسین الطائی» رئیس اتحادیه حقوقدانان عراقی، شعبه دیالی، در واکنش به حمله اخیر آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در مرز مشترک عراق و سوریه، گفت که خانواده‌های شهدا و مجروحان الحشد الشعبی می‌توانند از نیروهای آمریکایی شکایت کنند.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: هر جنایتی که در داخل مرزهای عراق یا هر نقطه‌ای از کشور روی دهد، این حق را به خانواده‌های قربانیان می‌دهد که دادخواست کیفری علیه  طرفی که پشت آن جنایت قرار دارد، در دادگاه‌های ویژه ارائه دهند. بر اساس توافق‌نامه ژنو، تنها کسانی که دارای مصونیت دیپلماتیک هستند، از این امر مستثنی هستند و چارچوب و درجه بندی این مصونیت نیز کاملا مشخص است و وزارت خارجه از آن اطلاع دارد.

الطائی تصریح کرد: خانواده‌های شهدا و زخمی‌های الحشد الشعبی و هر نیروی امنیتی دیگر عراق می‌توانند علیه آمریکایی‌های که اخیرا، مقرهای آنها را بمباران کرده‌اند، شکایت کنند. زیرا دولت مرکزی به این افراد هیچ مصونیتی نداده است.

هواپیماهای آمریکایی بامداد جمعه منطقه بین «البوکمال» سوریه و «القائم» عراق در مرز میان دو کشور را هدف قرار داد. وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش آمریکا به دستور «جو بایدن» مواضعی را در شرق سوریه بمباران کرد و این حمله بر اساس اطلاعات دریافتی از سمت دولت عراق انجام شده است، ادعایی که مقامات عراقی آن را رد کردند.

اما سازمان الحشد الشعبی طی بیانیه‌ای به صراحت اعلام کرد که آمریکا مواضع الحشد الشعبی را در نوار مرزی عراق با آمریکا و نه خاک سوریه هدف قرار داده است.

در بیانیه الحشد الشعبی آمده است: «با توجه به جدی بودن این قضیه و بازتاب آن بر حاکمیت، امنیت و ثبات کشور عزیزمان عراق، سازمان الحشد الشعبی برای مدتی منتظر ماند تا روایات کامل در مورد این حمله به اتمام برسد و تایید شود که رزمندگان ما بر خلاف روایت نظامیان متجاوز آمریکایی در عمق خاک سوریه نبودند بلکه در نوار مرزی بین دو کشور برای حفاظت از خاک عراق دربرابر تروریسم حضور داشتند».

این سازمان تاکید کرد: «پس از اینکه در این خصوص مطمئن شدیم، رسما اعلام می‌کنیم که نیروهای ما در خط دفاعی عراق حضور داشتند و این  تجاوز، پیش‌بینی کننده اتفاقاتی خطرناک در آینده است که باید از وقوع آن جلوگیری شود.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول