اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ایجاد آرامش در جامعه ملاک علما و روحانیون باشد

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه درست نیست در فضایی که مردم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند با سخنی آرامش فکری آنها را هم بر هم بریزیم، گفت: عالم و روحانی ما باید به نحوی سخنرانی و موضع گیری کنند که وقتی مردم کلامشان را می‌شنوند حس آرامش داشته باشند.

ایجاد آرامش در جامعه ملاک علما و روحانیون باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در همایش پرچمداران بصیرت و اندیشه که هم اکنون در سنندج در حال برگزاری است، اظهار کرد: همواره در مناطقی همچون کردستان هر زمان کلمه انسجام و وحدت بیان می‌شود خیلی سریع به موضوع شیعه و سنی ورود می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بحث امروز ما وحدت جامعه و جلوگیری از انشقاق آن  است که این شکاف می‌تواند در مورد موضوعات مختلف از تفرقه بین مذاهب، مسئولان و مردم و یا مسایل دیگری باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: هر آنچه این انسجام و وحدت را بر هم بزند انشقاق است و ما باید در هر جایگاهی مانع این کار شویم.

وی با اشاره به اینکه صدها بار دیده‌ام که دوستان به جای اینکه خودشان گلیم خود را از آب بیرون بکشند در فضای مجازی سیر می‌کنند، گفت:  فضای واقعی با فضای حقیقی بسیار متفاوت است و نحوه استفاده از فضای مجازی اهمیت بسیار زیادی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: دشمنان در پشت هر کدام از شبکه‌ها و رسانه‌های خود هزاران میز فکر دارند و برای ایجاد شکاف، تفرقه، خدشه‌دار کردن ذهن و تفکر جامعه ما برنامه‌ریزی و تولیدمحتوا می‌کنند.

وی اذعان کرد: برخورد عالمانه در برخورد با مطالبی که از طریق فضای مجازی به خورد جامعه داده می‌شود اهمیت بسیاری دارد و روحانیون ما به عنوان پرچمداران بصیرت‌افزایی باید در این راستا نقش‌آفرینی کنند.

به روز بودن نیاز اساسی در تحکیم انسجام جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان  به روز بودن را از مهمترین نیازها در مسیر انسجام و وحدت جامعه دانست و گفت: به روز بودن یعنی اینکه نسبت به تحولات روز آگاهی کامل داشته باشند و این از نکات بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید براینکه امروز دیگر زمان حرف زدن و در رفتن نیست! گفت: تا یک حرفی بزنیم فیلم و صوت آن وجود دارد پس باید مراقب آنچه می‌گوییم باشیم.

وی موضع‌گیری به موقع را رکن بسیار مهمی در ایجاد انسجام و وحدت دانست و اذعان کرد: تبیین به موقع برخی رفتارهای تفرقه افکنانه از نکات بسیار مهمی است که می‌تواند مانع از تاثیرگذاری مخرب آن رفتار شود.

وی اضافه کرد: سخنرانی به روز در مورد مسائلی که اتفاق می‌افتد بهترین راه برای ایجاد انسجام است، گاهی برخی سخنران‌ها در خطبه‌های جمعه اصلا به نیاز و مباحث روز جامعه توجه نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه انسان باید آگاه و بصیر باشد و با آگاهی در مورد مسائل عکس‌العمل نشان دهد، گفت: آگاهی و روشنگری در مورد موضوعات مختلف از دیگر نکات بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اذعان کرد: سخنرانی و سخن و رفتار ما در جامعه باید آرامش بخش باشد نه اینکه باسخنی موجب ناآرامی شویم.

وی با تاکید براینکه این درست نیست در فضایی که مردم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند با سخنی آرامش فکری آنها را به هم بریزیم، گفت: عالم و روحانی ما باید به نحوی سخنرانی و موضع‌گیری کنند وقتی مردم کلامشان را می‌شنوند حس آرامش داشته باشند.

وی اضافه کرد: امیدواریم ملت ایران همچون همیشه با حضور و مشارکت پرشور و شعور انتخاباتی زمینه برگزاری یک انتخابات پرشور و حماسی را در کشور فراهم سازند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول