اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

لباس فرم اداری مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

لباس فرم اداری جزئی از فرهنگ جوامع رو به رشد تا توسعه یافته است. از دوران ابتدایی این لباس فرم پوشیدن شروع می شود و تا زمان دانشجویی ادامه دارد، در دوران کار کردن نیز بسته به اینکه در چه جایی استخدام شوید، لباس فرم های مختلفی به تن خواهید کرد.

لباس فرم اداری مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

لباس فرم اداری جزئی از فرهنگ جوامع رو به رشد تا توسعه یافته است. از دوران ابتدایی این لباس فرم پوشیدن شروع می شود و تا زمان دانشجویی ادامه دارد، در دوران کار کردن نیز بسته به اینکه در چه جایی استخدام شوید، لباس فرم های مختلفی به تن خواهید کرد

 

لباس فرم اداری مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

 

اگر سوار هواپیما شده باشید حتماً لباس فرم خلبان و مهمانداران نظرتان را جلب کرده است. به غیر از اندام متناسب کادر پرواز، لباس فرم های شیک و شکیلی که به تن می کنند، جلوه قابل توجهی دارد. به طور کلی لباس فرم اداری جزئی از فرهنگ جوامع رو به رشد تا توسعه یافته است. از دوران ابتدایی این لباس فرم پوشیدن شروع می شود و تا زمان دانشجویی ادامه دارد، در دوران کار کردن نیز بسته به اینکه در چه جایی استخدام شوید، لباس فرم های مختلفی به تن خواهید کرد. الزام پوشیدن یک لباس فرم اداری زنانه یکدست باعث می شود اختلاف طبقاتی بین اقشار  مختلف جامعه دیده نشود. شاید فکر کنید کسانی که یک منبع درآمد مشابه دریافت می کنند در طبقه یکسانی از جامعه قرار می گیرند. اما به هیچ عنوان درست نیست، زندگی خانوادگی ، تعداد افراد تحت تکفل و بسیاری عوامل دیگر روی طبقه اقتصادی افراد موثرند. به علاوه لباس اداری افراد به نوعی نشان دهنده  نظم و انضباط شرکتی است که در آن کار می کنید. بنابراین روسای اداره تأکید زیادی روی پوشیدن لباس فرم دارند. اگر در شرکتی کار می کنید که لباس فرم خود را خودتان تهیه می کنید، بهتر است روی جنس پارچه تمرکز کنید. اگر جنس مناسبی نداشته باشد، بنابراین نمی توانید مرتب آن را بشویید، ضمنا در اتو کشی دچار مشکل خواهید شد و زود به زود لباستان چروک خواهد شد. به همین دلیل لباس های فرم ، جنس های خاصی دارند و از کیفیت بالایی نیز برخوردارند.

 

آیا لباس فرم  اداری باید جنس خاصی داشته باشد؟

جنس لباس فرم باید به گونه ای باشد که در تنش های طول روز ، اگر استرس بر کارمند غلبه کرد  در اثر عرق کردن، پارچه بوی نامطبوعی به خودش نگیرد. 

اگر نشست و برخاست در طول روز زیاد بود ، این فعالیت بدنی باعث چروک شدن کت یا مانتو نشود. و البته استقامت نخ به کار برده شده نیز بسیار مهم است. اگر پارچه لباس شما در حین کار پاره شود ، فکر می کنید چند درصد احتمال دارد یکی از اطرافیان شما نخ و سوزن به همراه داشته باشد؟

بله! صحنه ای بسیار سخت و نفس گیر است. شوخی بردار نیست. پس استقامت نخ پنبه خیلی مهم است.  وقتی از جنس لباس فرم اداری خود مطمئن شدید، نوبت به شکل و برش آن می رسد. برش لباس باید به نوعی باشد که علاوه بر راحت بودن، خوش مدل نیز باشد. توجه داشته باشید که قرار است روزهای متمادی آن لباس را به تن کنید و اگر راحت نباشید، پس در تمام طول روز معذب خواهید بود. اگر برش لباس زیبا نباشد، به سرعت دل شما را خواهد زد، قرار است هر روز آن لباس را به تن کنید پس همانطور که نباید تجملاتی باشد، باید ساده و خوش فرم نیز باشد. رنگ های اداری معمولاً در تناژ مشکی ، طوسی و قهوه هستند. گاهی سرمه ای و زرشکی هم می تواند به عنوان رنگ لباس فرم اداری استفاده شود. رنگ مقنعه و کراوات اداری نیز باید در همین تناژ رنگ باشد.                                                    

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول