اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

انجام رایگان تست تشخیص سریع کرونا از ملوانان دیّری

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر از انجام رایگان تست تشخیص سریع بیماری کووید 19 برای ملوانان این شهرستان خبر داد.

انجام رایگان تست تشخیص سریع کرونا از ملوانان دیّری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیر، احمد آخوندی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: به منظور تقویت و افزایش بیماریابی کووید ۱۹ و در راستای مصوبه ستاد ملی و استانی کرونا از تمامی ملوانانی در زمان سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین پس از بازگشت از این کشورها در محل اسکله بندر دیّر از آنها تست تشخیص سریع بیماری کووید 19 گرفته می‌شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر افزود: ملوانانی که تست کرونا در زمان ورود و یا خروج از کشور مثبت باشد از تمامی اطرافیان آنها نمونه‌گیری و پس از آموزش‌های لازم به مدت ۱۴ روز قرنطینه خواهند شد و همچنین از خروج آنها از کشور ممانعت می‌شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی پایگاه بهداشتی مرز دریایی در این شهرستان گفت: با توجه به حجم تردد شناورها تجاری و سفاری در اسکله بندر دیر انتظار می‌رود ماهانه حدود دو هزار و ۵۰۰ تست از خدمه این شناورها گرفته شود.

آخوندی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش فاصله‌گذاری اجتماعی کرد: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرستان، اقدامات همه‌جانبه‌ و مشارکت همگانی نیاز است تا این اپیدمی به طور کامل کنترل و ریشه‌کن شود.

وی تصریح کرد: شهروندانی که دارای علایم بیماری کووید ۱۹ هستند حتما به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه و با انجام آزمایش از بیماری خود اطمینان یابند تا به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و انجام اقدامات کنترلی و پیشگیرانه از اطرافیان در معرض تماس به صورت رایگان تست تشخیص سریع کرونا گرفته شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول