اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

۵۰۰ هزار اصله نهال در کرمانشاه غرص می‌شود/ فعالیت ۴۶ هزار همیار طبیعت در استان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه تا ۲۲ اسفندماه جاری در مجموعه ۵۰۰ هزار نهال در استان غرس می‌شود، گفت: ۲۰۰ هزار اصل نهال از این تعداد با مشارکت بخش خصوصی کاشته می‌شود.

۵۰۰ هزار اصله نهال در کرمانشاه غرص می‌شود/ فعالیت ۴۶ هزار همیار طبیعت در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، انشااله کولانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: همکاری و مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست ستودنی است ما در امر فرهنگ‌سازی نیازمند اقدام جهادی رسانه‌ها به خصوص خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها هستیم.

هر هکتار جنگل، اکسیژن یک‌ساله ۱۰ نفر را تامین می‌کند

وی ا شعار امسال هفته منابع طبیعی را «همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی» اعلام کرد و افزود: جنگل‌ها ریه‌های زمین محسوب می شود ؛ یک هکتار جنگل حدود ۶۸ تن گرد و غبار را در خود رسوب می‌دهد. در واقع هر هکتار جنگل حدود ۲.۵ تن اکسیژن تولید می‌کند که این معادل مصرف اکسیژن ۱۰ نفر طی یک‌سال است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه تصریح کرد: ایران کشور خشکی است و  ما باید قدر آب را بدانیم و باید در خصوص مزیت‌های پوشش جنگلی اطلاع‌رسانی شود، البته سه عامل چراهای بی‌رویه، تخریب و شغل‌های غیر اصولی سبب فرسایش پوشش‌های جنگلی شده است.

وی از تلاش برای جذب همیاران طبیعت در استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۴۶ هزار نفر از اقشار مختلف جامعه را به عنوان همیاران طبیعت جذب کرده‌ایم.

کولانی ایجاد صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی را در قالب دیگر فعالیت‌های منابع طبیعی عنوان کرد و افزود:در بهره‌گیری از توان خیرین منابع طبیعی به عنوان نمونه ۲۵۰ دستگاه دمنده، فعالیت‌های آبخیزداری، تعمیر خودروهای منابع طبیعی، مبارزه با لورانتوس و...را داشته‌ایم.

وی در پایان با بیان اینکه تا ۲۲ اسفندماه جاری در مجموعه ۵۰۰ هزار نهال در استان غرس می‌شود، گفت: ۲۰۰ هزار اصل نهال از این تعداد با مشارکت بخش خصوصی کاشته می‌شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم از تعدادی از بهره‌برداران نمونه ملی تقدیر شد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول