اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

زارعی: به‌دنبال تشکیل جبهه علمی- فرهنگی هستیم/ عضویت ۵۶۰۰۰ هیات علمی در بسیج اساتید

رئیس بسیج اساتید گفت: مردم از حرف‌های سیاسی خسته شده اند و ما به دنبال تشکیل جبهه علمی - فرهنگی هستیم و مرجعیت و ریاست این جبهه، باید به نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها سپرده شود.

زارعی: به‌دنبال تشکیل جبهه علمی- فرهنگی هستیم/ عضویت ۵۶۰۰۰ هیات علمی در بسیج اساتید

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، جمعی از مسئولان بسیج اساتید کشور صبح امروز با حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه دیدار و گفت وگو کردند.

مجتبی زارعی رئیس بسیج اساتید کشور در این جلسه، ضمن ارائه گزارش فعالیت‌های این تشکل انقلابی، بر ضرورت اجتماعی کردن علم و دانشگاه و مسئله محور شدن محافل علمی تا شکل گیری دانشگاه تمدن ساز تأکید کرد و گفت: ۲۰ سال از دوره زعامت رهبر انقلاب به تبیین نظریه تولید علم اختصاص داشته و جریان سازی بسیج اساتید در این حوزه، از اهداف ما است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب از مقابله با جنگ نرم عبور کرده‌اند و تولید قدرت نرم را مطالبه می‌کنند و از این رو اندیشکده سیاست پژوهی و راهبردنگاری را تأسیس کرده‌ایم و دنبال نظام افزارها و ساختارافزارها هستیم.

رئیس بسیج اساتید تصریح کرد: از قریب ۱۷۰۰۰۰ نفر اعضای هیأت علمی و مدرسان مراکز علمی و دانشگاهی، بالغ بر ۵۶۰۰۰ نفر عضو داریم و تاکنون ۱۰۸۴ کانون استادی در سراسر کشور فعال شده است.

زارعی ادامه داد: مردم از حرف های سیاسی خسته شده اند  و ما به دنبال تشکیل جبهه علمی - فرهنگی هستیم و مرجعیت و ریاست این جبهه، باید به نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها سپرده شود. 

معاون علمی بسیج اساتید هم در بخش دیگری از این جلسه تأکید کرد: گروه های مرجع در جامعه هم هویت ساز و هم جهت دهنده هستند و ما در طول انقلاب اسلامی، گروه های مختلفی را در جایگاه مرجعیت جامعه تجربه کرده ایم ، اما یک گروه مرجع پایدار با کمترین آسیب ، علما هستند و از این ظرفیت و سرمایه فرهنگی که قابلیت اجتماعی شدن دارد ، باید به شکل مطلوب استفاده کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول