اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کرمان از نظر وضعیت بیماری کرونا در شرایط ثبات قرار دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: به‌واسطه اقدامات و همکاری‌های صورت گرفته در راستای مقابله با ویروس کووید ۱۹، استان کرمان هم‌اکنون در شرایط ثبات قرار دارد.

کرمان از نظر وضعیت بیماری کرونا در شرایط ثبات قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدصادق بصیری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در تشریح اقدامات یک ساله ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان اظهار کرد: کشور تاکنون سه پیک بیماری کووید ۱۹ را تجربه کرده و استان خوزستان اخیرا وارد پیک چهارم شده است، اما خوشبختانه در استان کرمان بیش از دو پیک بیماری را تاکنون نداشته‌ایم.

 بصیری تصریح کرد: به‌واسطه اقدامات و همکاری‌های صورت گرفته در راستای مقابله با ویروس کووید ۱۹، استان کرمان هم‌اکنون در شرایط ثبات قرار دارد.

وی ادامه داد: کمیته بازرسی و نظارت ستاد استانی مقابله با کرونا با زیرمجموعه گروه‌های بیست‌گانه از ابتدای تیرماه تا پایان دی‌ماه سال جاری جمعا ۱۱۶ هزار و ۴۴۴ واحد را در ۲۰ شاخه مختلف نیازمند بازرسی تشخیص دادند که با همکاری افتخاری یک هزار و ۸۲۶ بازرس از دستگاه‌های مختلف، ۴۵۳ هزار و ۱۹۲ مورد بازرسی در تمام این مراحل انجام شد.

بصیری خاطرنشان کرد: ۷۸ درصد این بازرسی‌ها با ۹۸ هزار و ۶۳۶ مورد به تذکر شفاهی منجر شد، به این معنی که ۷۸ درصد موارد با اصول مطرح شده همراه بودند. 

وی بیان داشت: ۲۴ هزار و ۱۵۰ مورد تذکر کتبی جهت رفع نواقص معادل ۲۰ درصد بازرسی‌ها صادر شده و تنها ۲ درصد شامل ۴۳۹۷ واحد منجر به تعطیلی، پلمب و برخورد قضائی شدند. 

بصیری ابراز داشت: در گزارش کشور به قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا، کرمان از جمله استان‌های برتر در رعایت پروتکل‌ها به‌ویژه در اصناف انتخاب شده و بعد از استان یزد با 93 درصد رعایت کردن در رتبه دوم قرار دارد. 

جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا ادامه داد: قبل از اجرای طرح جامع هوشمند محدودیت‌ها در سطح کشور، در استان کرمان ۷۰ پست ایست و بازرسی راه‌اندازی و ۱۶ نقطه ورودی با کمک ۲ هزار و ۱۰۰ نفر نیروی هلال‌احمر، بسیجی و راهور کنترل می‌شد و ۳۶۸۶ مورد هم جریمه ۵۰۰ هزار تومانی اعمال شد. 

بصیری ادامه داد: در حوزه کمیته جلب مشارکت‌های مردمی، ۴ هزار و ۳۰۳ نفر از خیران استان کرمان در قالب ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد (سمن) در طرح مشارکت اجتماعی ستاد کرونا فعالیت کمک‌رسانی داشته‌اند و این کمک‌ها شامل ارائه تجهیزات و خدمات بیمارستانی و بسته‌های مواد غذایی، مواد بهداشتی و ضدعفونی، ماسک، لوازم‌التحریر، طبخ غذای گرم، توزیع آرد و خرید تجهیزات بیمارستانی است. 

وی خاطرنشان کرد: در این طرح مبلغ ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از ابتدای شروع ویروس کرونا به نیازمندان سطح استان اهدا شده است. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان عنوان کرد: از 29 آذرماه به بعد ما شهر قرمز در استان نداریم و در مجموع وضعیت دی‌ماه و اوایل اسفندماه استان به لحاظ بیماری تثبیت شده است و تنها نگرانی ورود کرونای انگلیسی را داریم که درگیری در سنین پایین و قدرت ابتلا و فوت بیشتری دارد. 

وی عنوان کرد: از مجموع ۲ هزار تخت بیمارستانی استان در حال حاضر ۴۰۰ مورد آن اشغال است که ۱۲۴ مورد قطعی کووید ۱۹ و ۲۷۷ مشکوک به بیماری هستند تعدادی هم در آی‌سی‌یو و تحت دستگاه تنفس مصنوعی قرار دارند. 

بصیری گفت: ۲ هزار تخت نقاهتگاهی استان آماده است و در کل استان از نظر امکانات و هماهنگی بین دستگاهی در آمادگی ۱۰۰ درصد به‌سر می‌برد. 

انتهای پیام/۸۰۰۱۷/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول