اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

فارس‌من| گلایه‌های مردم از خرید و فروش سگ در فضای مجازی؛ مسؤلان به فکر باشند

جمعی از کاربران فارس من، چندی پیش با ثبت سوژه ای، نسبت به فروش سگ ها در فضای حقیقی و مجازی واکنش نشان داده و از این امر انتقاد کردند.

فارس‌من| گلایه‌های مردم از خرید و فروش سگ در فضای مجازی؛ مسؤلان به فکر باشند

به گزارش خبرگزاری فارس، خرید و فروش سگ، حالا مسئله خیلی‌ها شده است، خانواده‌های دغدغه مند نگران‌تر از دیگران هستند و برخی از آن‌ها نیز رواج این سبک از معامله نامشروع را در جامعه به مصلحت نمی‌دانند. در این بین عدهای از همین دغدغه‌مندان جامعه نقش نیروی انتظامی، دولت، مجلس و دستگاه قضا را برای برخورد با رواج سبک زندگی غربی مهم می‌دانند و به متولیان امر فرهنگ در مقوله برخورد با چنین پدیده‌هایی انتقاد دارند.

اما آنچه حائز اهمیت است حل مشکل از منشأ اصلی آن است. آن جا که سگ‌های خانگی را به نام نگهبان و شکاری خریداری می‌کنند و این حیوانات را در خیابان‌های خلوت تهران به نمایش می‌گذارند. با این حال می‌توان یکی از عمده‌ترین مراکز خرید سگ‌های خانگی را فضای مجازی و برخی وب‌سایت‌های خرید و فروش حیوانات دانست، سایت‌هایی که روزانه بسیاری از همین سگ‌ها را روانه خانه‌های مردم می‌کنند.

این وب‌سایت‌ها علاوه بر نقشی که در خالی کردن جیب مردم دارند، از آن ها به عنوان متهمان اصلی تغییر فرهنگ برخی از خانواده‌ها می‌توان یاد کرد، تغییری که سرانجام منجر به تعیین سبک زندگی غربی به عنوان شاکله اصلی زندگی این خانواده ها می شود.

یکی از کاربران فارس من، چندی پیش با ثبت سوژه ای، نسبت به فروش سگ‌ها در فضای حقیقی و مجازی واکنش نشان داد و از این امر انتقاد کرد. او با ابراز نگرانی از این امر، با ثبت سوژه ای با عنوان«چرا برخوردی با مراکز فروش سگ نمی‌شود؟» نوشت: «در قضیه خرید و فروش سگ خانگی و ملزوماتش و رواج این سبک زندگی کدام دستگاه مقصر است؟»

 

این مخاطب فارس من، در ادامه تأکید کرد: «چرا با وجود نامشروع بودن این معامله، جلوی واردات و پرورش این نوع سگ‌ها و مراکز خرید و فروش آنها گرفته نمی‌شود؟»

امیر تفرشی، مخاطب سوژه فارس من، اظهار کرد: در مجلاتی دیده ام که سگ هایی را به اسم سگ نگهبان به فروش می رسانند که هیچ گاه سگ‌های نگهبان نیستند. این در حالی است خرید فروش سگ های غیر نگهبان و گله از نظر مراجع عظام تقلید حرام است و معامله آنها نامشروع است.

وی افزود: امروز به راحتی برخی ها سگ های دارای نژاد را برای منازل و آپارتمانها به فروش می رسانند و این قوانین شرعی را برخی‌ها رعایت نمی کنند.

‌ این مخاطب سوژه، عنوان کرد: در کنار برخی خیابانها، سگ های غیر نگهبان را می فروشند و عملا کسی با آنها هیج کاری ندارد، حتی با مرجع ذی صلاح نیز تماس گرفته ایم و با این پاسخ مواجه شده ایم که به شما هیچ ربطی ندارد.

این فعال اجتماعی از بی توجهی به فروش سگ های غیر نگهبان در جامعه و تغییر سبک زندگی مردم انتقاد و خاطرنشان کرد: چنین اقداماتی یک نوع سبک زندگی اشتباه را ترویج می دهد، مراکز فروش سگ به این سبب ایجاد شده اند که سگ های خانگی را به فروش برسانند.

وی تجارت فروش سگ را پرفروش خواند و تأکید کرد: این مراکز علاوه بر فروش سگ، حیواناتی نظیر گربه و ... را به فروش می رسانند و باید با چنین مراکزی برخورد شود.

تفرشی، با تبیین احکام فروش خمر و سگ در اسلام، خاطرنشان کرد: این دو از نظر اسلام حرام هستند و سبک زندگی غیر اسلامی را ترویج می دهند. از این رو باید مقابل این اقدام ناصواب از همان ابتدا ایستاد تا آنکه بگذاریم سگ گردانی در خیابانها ترویج پیدا کند.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی و قوه قضاییه باید به موضوع خرید و فروش سگ‌ها ورود جدی داشته و این موضوع را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول