اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

دولت باید به مشکلات کودکان در معرض خطر رسیدگی کند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس وظیفه، بهزیستی به شناسایی، پذیرش و حمایت از کودکان کار می‌پردازد، اما مردم هم در این موضوع مهم به عنوان یک وظیفه اجتماعی دخیل هستند.

دولت باید به مشکلات کودکان در معرض خطر رسیدگی کند

به گزارش خبرگزاری  فارس از بجنورد، وحید قبادی‌دانا، پیش‌از‌ظهر امروز در کنفرانس تخصصی حقوق کودک با بیان اینکه در‌حال‌حاضر مهاجرانی از کشورهای همسایه به صورت قانونی و غیر‌قانونی به ایران می‌آیند که مدارک لازم را ندارند اظهارکرد: بیش از ۸۰ درصد کودکان کار کشور غیر ایرانی‌اند که ۶۰ درصد آن‌ها فاقد مدارک هویتی لازم هستند.

وی گفت: باید دولت به مشکلات کودکان در معرض خطر رسیدگی کند، ضمن اینکه براساس وظیفه، بهزیستی به شناسایی، پذیرش و حمایت از کودکان کار می‌پردازد، اما مردم هم در این موضوع مهم به عنوان یک وظیفه اجتماعی دخیل هستند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه خانواده نخستین رسالت را برای صیانت از حقوق کودکان داشته و پدر و مادر مهمترین مدافع حقوق کودکان هستند و این مهم منطبق بر فرهنگ ایرانی و اسلامی کشور نیز است، گفت: حق برخورداری از سلامت و تحصیل دو اصل مهم برای کودکان و نوجوانان بوده، ضمن اینکه ایجاد محیط و شرایط مناسب برای سلامت اجتماعی، معنوی و جسمی از دیگر حقوق کودکان بوده که در برخی از موارد این موضوع ممکن است به خطر بیفتند.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های مناسب برای تسهیل حقوق کودکان، تصویب قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در مجلس شورای اسلامی است، عنوان کرد: با توجه به اینکه این قانون بیش از یک دهه معطل مانده بوده، هم اکنون برای ارائه خدمات مناسب، دستگاه‌ها در اجرای این قانون باید رابطه تنگاتنگی با‌هم داشته باشند.

قبادی‌دانا با اشاره به وضعیت مخاطره‌آمیز برای این کودکان براساس قانون مصوب مجلس، یادآورشد: با توجه به اینکه بی‌توجهی به این موارد مشکلات بسیاری را به وجود می‌آورد باید زمانی‌که کودک یا نوجوانی در این شرایط قرار می‌گیرد، طبق وظیفه قانونی و شرعی اقدامات فوری انجام شود.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول