اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اهدای 381 فقره جهیزیه به زوج‌های جوان زنجانی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اهدای 381 فقره جهیزیه به زوج‌های جوان زنجانی خبر داد.

اهدای 381 فقره جهیزیه به زوج‌های جوان زنجانی

حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه یکی از سیاست‌های سازمان اوقاف ترویج موقوفات با نیات جدید و ایجاد وقف‌های مشارکتی است، اظهار کرد: همت بلند خیّران و واقفان می‌تواند زمینه بهرمندی بیشتر زوج‌های جوان از مواهب این طرح را فراهم کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در همین راستا طرح پیوند آسمانی با هدف اجرای طرح امینانه نیات واقفان و حمایت و ترویج فرهنگ ازدواج آسان اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: ازدواج و تامین جهیزیه برای دختران بی‌بضاعت از نیازهای اساسی امروز وقف در این استان است که همراهی خیران را طلب می‌کند.

کرمی با اشاره به اینکه کاهش ازدواج‌های آسان و پایدار یکی از معضلات جدی اجتماعی است، اظهار کرد: در همین راستا واقفان می‌توانند در نیات خود عواید موقوفه را برای ترویج و فرهنگ‌سازی ازدواج آسان در نظر بگیرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه اوقاف همواره مشارکت فعالانه‌ای در امر ترویج ازدواج از محل عواید موقوفات داشته است، تصریح کرد: با این اقدام زمینه ازدواج جوانان بسیاری فراهم شده است.

وی در ادامه از مشارکت مالی اوقاف استان زنجان در طرح تامین ۳۸۱ فقره جهیزیه به زوج‌های جوان از عواید موقوفات طی سال‌جاری خبر داد و گفت: بخشی ازا ین مساعدت بصورت مالی و بخشی نیز تامین برخی اقلام فرهنگی جهیزیه بوده است که در مجموع بیش از 700 میلیون ریال بوده است.

کرمی با اشاره به اینکه سعی این سازمان همیشه پیشتازی در کارهای خیر و عام المنفعه بوده است و درآمد موقوفات استان بر طبق نیات واقفین نیک اندیش باید صرف این نیات شود، اضافه کرد: بخشی از این درآمدها که با نیت خیرات و مبرات و مساعدت به افراد و خانواده‌های کم بضاعت است همیشه در این راه صرف شده و خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: این طرح به همت خیرین استان و اجرای میدانی سپاه استان زنجان وسایر ارگان‌ها و نهادهای خیریه در سطح استان در حال اجراست و به زودی این جهیزیه‌ها به زوج های جوان اهدا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در پایان به مشارکت بیشتر مردم در موضوع وقف نیز تأکید کرد و گفت: وقف به عنوان یک سنت حسنه محسوب می‌شود که مردم باید در این مشارکت ماندگار شرکت داشته باشند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول