اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

نجات جان «عقاب طلایی» مصدوم توسط جوان اشتهاردی

مدیرکل محیط حفاظت محیط زیست استان البرز ضمن تأکید بر اهمیت حمایت از حیات وحش و توجه به محیط زیست، گفت: یکی از دوست داران محیط زیست یک بهله عقاب طلایی که مصدوم شده بود را به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داد تا تیمار شود و به حیات وحش برگردد.

نجات جان «عقاب طلایی» مصدوم توسط جوان اشتهاردی

فردین حکیمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به اهمیت نظارت بر صنف فروشندگان پرنده، از تحویل یک بهله عقاب طلایی مصدوم از یکی از دوستداران محیط زیست به اداره حفاظت محیط زیست اشتهارد خبر داد و گفت: این عقاب طلایی جهت تیمار، بازپروری و حصول سلامتی کامل به مرکز تیمار و پروری حیات وحش ساوجبلاغ منتقل شد.
وی تصیریح کرد: عده محدودی از افراد بدنبال شکار، زنده گیری، خرید و فروش و جدا کردن حیات وحش از زیستگاه‌های طبیعی و نگهداری آنها در قفس هستند اما عده ای هم هستند که با مشاهده هر گونه تخلف و یا حیات وحش آسیب دیده، بر حسب مسؤولیت اجتماعی خود، اقدام به نجات آنها و تحویل به ادارات محیط زیست می‌کنند.

این مقام مسؤول در ادامه اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت استان البرز طی بازدیدهایی که روزهای گذشته صورت گرفت یک مرکز غیرمجاز اقدام به نگهداری از 14 فرد انواع قرقاول «آمریکایی، بلژیکی و لیمویی» کرده بود که برخورد قانونی با مرکز مذکور صورت گرفت.

وی  با بیان اینکه این پرونده‌ها ضبط شدند، اظهار کرد: در این میان 4 فرد پرنده طاووس نیز توسط مأموران یگان حفاظت کشف شد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول