اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ذخیره ارزی عراق در جنگ تحمیلی ۵ برابر ایران/ در دفاع مقدس یک ریال هم بدهی بالا نیاوردیم

مشاور عالی فرمانده کل سپاه با بیان اینکه به اذعان بی‌بی‌سی در سال ۵۹ عراق ۳۶ میلیارد دلار ذخیره ارزی داشت در حالی که ایران ۸ میلیارد دلار ذخیره ارزی داشت، گفت: با پایان جنگ تحمیلی عراق ۹۰ میلیارد دلار بدهی بالا آورد اما ما یک ریال هم بدهی نداشتیم.

ذخیره ارزی عراق در جنگ تحمیلی ۵ برابر ایران/ در دفاع مقدس یک ریال هم بدهی بالا نیاوردیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس مراسم سه شنبه های ریلی امروز در مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن با حضور مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و سردار اسماعیل کوثری، مشاور عالی فرمانده کل سپاه برگزار شد.

در این مراسم سردار کوثری اظهار داشت: راه‌آهن در دوران دفاع مقدس خدمات شاخصی ارائه داد، بسیاری از امکانات و تجهیزات پشتیبانی جنگ و همچنین رزمندگان اسلام از طریق راه آهن جابجا می‌شدند خصوصاً در استان خوزستان که حملات دشمن شدیدتر بود، راه‌آهن خدمات زیادی در دوران جنگ تحمیلی ارائه داد.

وی افزود: چندین بار پل های متعدد راه آهن توسط هواپیماهای ارتش بعث عراق بمباران شد اما در کوتاه‌ترین زمان ممکن خط‌آهن ترمیم می‌شد و اجازه نمی دادند کوتاهی در کار رخ دهد.

سردار کوثری با ذکر خاطراتی از رزمندگان جان برکف اسلام در دوران دفاع مقدس بیان کرد: راه آهن در دوران دفاع مقدس روحیه جهادی و انقلابی داشت.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه با اشاره به مدیریت هوشمندانه امام راحل در دوران دفاع مقدس، بیان کرد: روز یکم مهرماه ۵۹ بود که ساعت ۶:۴۵ صبح رادیو بی بی سی فارسی را گرفتم تا ببینم آن ها چه می گویند، به هر حال روز قبل ارتش بعث عراق با ۱۲۰ فروند هواپیما ایران را بمباران کرده بود، همان زمان رادیو بی‌بی‌سی اعلام کرد عراق ۳۶ میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد در حالی که ایران ۸ میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد.

سردار کوثری افزود: با پایان جنگ تحمیلی عراق ۹۰ میلیارد دلار بدهی بالا آورد اما ایران یک ریال هم بدهی نداشت، البته به ما وام هم نمی‌دادند اما خودمان هم طبق تاکیدات امام راحل، وام از کشوری نمی گرفتیم ولی با همه اینها اجازه ندادیم یک وجب از خاک کشور از دست برود.

وی افزود: باید از کسانی که در جنگ تحمیلی فداکاری کردند الگو بگیریم، ایمان اعتقاد و انگیزه رزمندگان در جنگ بود که موجب پیروزی کشور شد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه با اشاره به مزایای حمل و نقل ریلی، اظهار داشت: مدت ها بود از حمل و نقل ریلی استفاده نکرده بودم، حدود ۱۵ روز پیش سفری به مشهد مقدس از طریق حمل و نقل ریلی داشتم که مشاهده کردم سرویس دهی، پذیرایی و خدمات بسیار مناسب است.

وی تاکید کرد: باید به معنای واقعی به مردم خدمت کنیم وگرنه این مسئولیت ها که رد و بدل می‌شود و دائمی نیست و امیدواریم کاری کنیم که روح همه شهدای کشور و شهدای راه آهن شاد شود و خدمتگزاری به مردم در حد اعلاء انجام شود.

* استفاده از جوانان متخصص با روحیه بسیجی در راه آهن

بنابراین گزارش در ادامه این مراسم، مدیرعامل شرکت راه‌آهن خطاب به سردار کوثری گفت: خانواده راه‌آهن قدر زحمات شما ایثارگران و شهدا را می‌دانند و معتقدیم بهترین الگو برای خدمتگذاری همین شهدا هستند.

سعید رسولی افزود: خانواده راه‌آهن و شرکت‌های حمل و نقل ریلی همانطور که در دوران دفاع مقدس خدمت گذاری کردند امروز هم همه تلاش خود را برای خدمتگزاری به مردم و کشور انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد: امروز به برکت همان روحیه جهادی پیشرفت‌های کشور و توانمندی‌ها رقم خورده است و به برکت حضور جوانان تحصیل کرده که روحیه بسیجی دوران مقدس دارند، راه آهن جمهوری اسلامی ایران رشد مناسبی کرده است و ما از نعمات وجود این افراد در راه‌آهن برخورداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول