اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

میراث معماری معاصر پایتخت توسط شهرداری تملک می‌شود

سخنگوی شورای شهر تهران از اختصاص اعتبار جهت تملک آثار معماری معاصر تهران خبر داد و گفت: با مصوبه شورای شهر تملک این میراث در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد.

میراث معماری معاصر پایتخت توسط شهرداری تملک می‌شود

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره تملک میراث معماری معاصر در پایتخت اظهار داشت: خیابان‌های تهران نمایشگاه و موزه معماری زیادی دارد و پایتخت  از این منظر شهری بسیار غنی است،‌ ولی متأسفانه به این موضوع توجه نشده و به دلیل  جریان قالب اقتصادی متکی به ساخت و ساز در تهران و موانع حقوقی و مدیریتی بخش مهمی از این آثار نابود شده است.

وی افزود: هر چند که تملک راه اساسی حفاظت از این میراث معاصر نیست ولی معتقد هستم که برخی آثار ویژه معماری معاصر باید توسط شهرداری به عنوان نهاد عمومی تملک شود و کاربری‌های فرهنگی و هنری تبدیل شود.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد:‌در ردیف بودجه سال 1400 به پیشنهاد کمیته معماری مقرر شد ردیف بودجه با رقم 20 میلیارد تومان برای تملک آثار ارزشمند معماری در نظر گرفته شده است.

اعطا تصریح کرد: این موضوع می‌تواند تضمین کننده تداوم حیات بنا و عدم تخریب این آثار معاصر باشد از طرفی چرا نتوان سرای محلات و ادارات کل را در بناهای ارزشمند مستقر کرد.

وی تصریح کرد: با ایجاد ردیف بودجه با این مسأله برای سال 1400 تملک آثار ارزشمند معاصر در برنامه کار شهرداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول