اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

احقاق حقوق کودک، مستلزم ایجاد همبستگی است

استاندار خراسان شمالی گفت: احقاق حقوق کودک مستلزم ایجاد همبستگی و پیوستگی بین متولیان و فعالان این عرصه است.

احقاق حقوق کودک، مستلزم ایجاد همبستگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدعلی شجاعی ظهرامروز در کنفرانس تخصصی حقوق کودک و هفدمین مدرسه زمستانه حقوق کودک، اظهار کرد: آنچه را که امروز بشریت به عنوان حقوق بشر یاد می‌کند دین مبین اسلام بیش از ۱۴۰۰ سال قبل به آن پرداخته است.

وی با بیان اینکه دین اسلام نسخه کاملی از زندگی برای بشریت در تمامی موارد ارائه کرده است، افزود: اگر در سایر کشورهای مدعی حقوق بشر که خود عامل و باعث بسیاری از جنگ‌ها و بمباران ها هستند اما به برکت اسلام و نگاه مقام معظم رهبری در نظام مقدس جمهوری اسلامی به خوبی به بحث حقوق بشر، حقوق کودک و هر شهروندی پرداخته شده است.

وی افزود: در خراسان شمالی در تمامی بخش‌ها مشکلی وجود ندارد که نتوانسته باشیم با انسجام و هم‌افزایی بر آن مسلط شویم.

شجاعی ادامه داد: در بسیاری از جلسات با دغدغه به بحث آموزش و پرورش کودک، بهداشت، حقوق کودک، رسیدگی به مسائل روانی و ... پرداخته‌ایم و تلاش داریم با انسجام و هم‌افزایی وظیفه خود را نسبت به این قشر آسیب‌پذیر و آینده‌ساز کشور انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد : خراسان شمالی به لحاظ بسیاری از شاخص‌های زیرساختی استانی، غیربرخوردار است اما با داشتن مردم و مدیران خوب، بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش از نظر درصد جمعیت استان دوم در بحث جذب سواد آموز هستیم.

مقام عالی دولت در خراسان‌شمالی با اعلام آمادگی استان برای انجام اقدامات لازم برای احقاق حقوق کودکان در قالب تفاهم نامه، گفت: مجموعه مدیریت استان از توان کافی برای انجام کارها برخوردار است.

انتهای پیام/ ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول