اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

2 قطعه از محور گچساران- گناوه به مناقصه می رود/ پروژه تونل دیل نیاز به مطالعات بیشتری دارد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲قطعه از محور گچساران- گناوه به مناقصه رفته است و در چند روز آینده پیمانکار این پروژه انتخاب خواهد شد.

2 قطعه  از محور گچساران- گناوه به مناقصه می رود/ پروژه تونل دیل نیاز به مطالعات بیشتری دارد

پژمان نیک اقبالی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد:  محور گچساران به گناوه 2 قطعه آخر که  در گذشته به دلیل اینکه ماده ۲۳ آن تامین نشده بود با رایزنی‌های که با وزرات نفت صورت گرفت کل اعتبار  این 2 قطعه آخر تامین شد.

وی ادامه داد: اکنون این ۲قطعه از محور گچساران به گناوه به مناقصه رفته است و در چند روز آینده پیمانکار این پروژه انتخاب خواهد شد و وزارت نفت هم اعلام آمادگی کرده که هر روزی که پیمانکار این پروژه صورت وضعیت را تحویل بدهد اعتبار آن تامین و پرداخت خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:  برای این 2 قطعه اعتباری بالغ بر ۲۹۰میلیارد ریال برآورد اولیه  شده است که قطعا با توجه به برآورد کار این میزان اعتبار افزایش خواهد یافت.

 نیک اقبالی با بیان اینکه  تعریض جاده گچساران -گناوه به طول 52 کیلومتر و 600 متر است، عنوان کرد: بهسازی و تعریض قطعه اول  محور گچساران – گناوه بطول ۱۲ کیلومتر  ، بهسازی و تعریض محور گچساران- گناوه قطعه سوم به طول ۱۲ کیلومتر، بهسازی و تعریض محور گچساران-  قطعه چهارم به طول ۵.۶ کیلومتر در دست اجراست.

وی در ادامه به پروژه تونل دیل اشاره کرد و گفت:  این تونل به دلیل اینکه هنوز بحثهای مطالعاتی آن تکمیل نشده و هنوز به نتیجه نرسیده است و اینکه زمان بهره برداری آن مشخص نیست که بتوانیم وضعیت عبور و مرور را چگونه انجام بدهیم این پروژه متوقف شده است.

 مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه  و بویراحمد ادامه داد: پروژه تونل دیل  نیاز به کار مطالعاتی بیشتری دارد که به همین خاطر مقرر شده مطالعاتی تکمیلی این پروژه ادامه پیدا کند،  هر چند که این پروژه هنوز تحویل استان به لحاظ قراردادی نشده است و در سطح ملی قرار است در سال آینده به شرکت ساخت راه واگذار شود.

نیک اقبالی به دیگر پروژه راه و شهرسازی در گچساران اشاره کرد و گفت: پروژه محور گچساران -باباکلان است که در دو قطعه است که قطعه دوم این محور از سمت باباکلان 3کیلومتر از این محور آسفالت شده است و زیر بار ترافیکی رفته است و با توجه به اینکه سد چم شیر گچساران در سال آینده آبگیری می شود این محور آسفالت شده است.

وی ادامه داد:قطعه اول این محور حدود چهار کیلومتر از این محور در گذشته آسفالت شده است و حدود 2 کیلو متر باقی مانده از این محور آماده آسفالت است که طی چند روز آینده عملیات آسفالت این محور انجام می شود و در آینده نزدیک به مرحله افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه  و بوراحمد افزود: در محور گچساران به باباکلان محدودیت تردد وجود ندارد.

 نیک اقبالی در ادامه به  پروژه مجتمع فرهنگی و هنری پردیس  اشاره کرد و افزود: این پروژه برای ادامه روند عملیات به مناقصه گذاشته شده است .

وی ادامه داد: برای ادامه روند عملیات احداث مجتمع فرهنگی و هنری  پردیس مبلغ ۱۷۰میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

 مدیرکل راه و شهرسازی ابراز کرد: اعتبارات  این پروژه از محل اعتبارات نفت تامین می شود و تخصیص نفت امسال یک تخصیص پایین بوده متاسفانه در تامین اعتبار این پروژه مشکل به وجود آمده  اما پیمانکار در حد اینکه این پروژه تعطیل نشود در حال انجام عملیات است و انتظار می رود برای تکمیل و جلوگیری از تعطیلی آن به این پروژه اعتبار تزریق شود.

وی اذعان کرد: 45میلیارد ریال اعتبار امسال از محل اعتبارات نفت برای تکمیل طرح احداث پردیس فرهنگی هنری شهر دوگنبدان اختصاص یافته است

 نیک اقبالی تصریح کرد : مجتمع پردیس هنری شهر دوگنبدان در زمینی به مساحت ۱۱ هزار متر مربع و با زیربنای ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع در حال ساخت است و ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای انجام فاز نخست این طرح 170 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

 نیک اقبالی افزود: این پردیس هنری از بخش‌های مختلفی از جمله سالن موسیقی، سالن همایش و برنامه‌های عمومی، سالن پلاتو، نگارخانه، گالری، موزه، سینما، گیم نت، کافی نت، سالن کنفرانس، کتابخانه تخصصی، مجموعه اداری و پارکینگ تشکیل شده است.

 انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول