اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

قانون‌گذار اروپایی: تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران، تروریسم اقتصادی است

یک قانون‌گذار پارلمان اروپا با بیان اینکه آمریکا از ابزار تحریم به‌عنوان سلاحی علیه کشورهایی استفاده می‌کند که در برابر آن تسلیم نمی‌شوند، گفت این تحریم‌ها بدون تایید سازمان ملل، تروریسم اقتصادی است.

قانون‌گذار اروپایی: تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران، تروریسم اقتصادی است

به گزارش مانیتورینگ گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میک والاس» نماینده پارلمان اروپا از کشور جمهوری ایرلند، بار دیگر از تحریم‌های غیرقانونی آمریکا بر کشورهایی مانند ایران، سوریه و کوبا انتقاد کرد.

والاس امروز (سه‌شنبه) با انتشار ویدئویی در صفحه توئیتر خود گفت: «طی ۲۰ سال گذشته، شاهد افزایش چشمگیر در استفاده از تحریم‌ها توسط یک یا گروهی از کشورها بر دولت‌های دیگر یا اشخاص بودیم که معمولا به‌عنوان واکنشی به بهانه اقدامات ضد حقوق بشری اعمال شدند».

وی توضیح داد: «استفاده از این انواع مختلف تحریم به‌صورت سنتی توسط شورای امنیت سازمان ملل تسهیل می‌شد، و به‌صورت شفاف هم در قوانین بین‌المللی در این‌باره توضیح داده شده است».

این قانونگذار اروپایی با بیان اینکه از دهه ۱۹۹۰ شاهد افزایش چشمگیری در توسل یکجانبه به تحریم‌ها خارج از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل بوده‌اند، اظهار داشت: «که اکثراََ توسط امریکا انجام شده است. متاسفانه اکنون هم این اقدام توسط اتحادیه اروپا در حال افزایش است. این نقض کامل قوانین بین‌المللی است».

والاس ضمن اشاره به تحریم‌های جدیدی که اتحادیه اروپا در هفته اخیر علیه ونزوئلا وضع کرد، گفت: «[بهانه‌های تحریم ونزوئلا] مُشتی اراجیف است. افراد تحریم‌شده در ونزوئلا نیستند که اپوزیسیون را تضعیف می‌کنند، بلکه خود تحریم‌ها باعث آن شده‌اند».

وی ادامه داد: «خوان گوایدو، آن دست‌نشانده آمریکا، در انتخابات نماند زیرا از نتیجه آن خوشش نمی‌آمد. درست مانند اتحادیه اروپا، که قبل از  اینکه انتخابات حتی برگزار شود، آن را محکوم کرد... اما واقعیت این است که بیشتر اپوزیسیون [ونزوئلا] در انتخابات ماندند».

این مقام اروپایی با بیان اینکه تاثیر واقعی تحریم‌های آمریکا و اروپا بر مردم کشورهای تحریم‌شده بود، تصریح کرد: «آمریکا و اروپا به صورت روزافزون در حال استفاده از تحریم‌ها به عنوان سلاحی علیه کشورهایی هستند که در برابر امپریالیسم اقتصادی آنها سر فرود نمی‌آورند».

والاس در پایان تاکید کرد: «بدون تاییدیه سازمان ملل، این تحریم‌هایی غیرقانونی - چه بر ونزوئلا باشد، چه سوریه، ایران یا کوبا - تروریسم اقتصادی هستند که زندگی‌ها را نابود می‌کنند».

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) خارج شده و ضمن اعمال تحریم‌های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم‌های دیگری علیه ایران وضع کرد. 

بامداد امروز نیز «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ادعای اینکه دیپلماسی، مؤثرترین روش برای جلوگیری از رسیدن ایران به توانمندی اتمی است، مدعی شد بهترین مکان برای صحبت درباره پرونده هسته‌ای ایران، مسیر ۵+۱ است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول