اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

آزادی ۳۰ زندانی در همدان با کمک ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

مدیرکل اداره زندان‌های استان همدان از آزادی ۳۰ زندانی با کمک ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در همدان خبر داد و گفت: ۱۰ درصد عفوهای کشور را استان همدان به خود اختصاص داده است.

آزادی ۳۰ زندانی در همدان با کمک ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا زلفعلی‌نژاد ظهر امروز در مراسم آزادسازی زندانیان نیازمند استان همدان اظهار کرد: امروز زندانیانی که حبس آنها به اتمام رسیده و تنها به خاطر بدهی مالی زندانی بودند، با همراهی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) آزاد می‌شوند.

وی بیان کرد: فلسفه وجودی زندان در نظام جمهوری اسلامی صرف نگهداری محکومین نیست بلکه هدف اصلی تربیت مجرمین است که به اصلاح برسیم.

مدیرکل اداره زندان‌های همدان با اشاره به اینکه قبلا نگاه به نظام زندان‌بانی دیدگاه پلیسی بود اما با انقلاب اسلامی حفظ کرامت زندانیان و آموزش آنها در راستای بازگشت خوب آنها به جامعه مورد هدف قرار گرفت افزود: از آنجا که به دنبال فردی موثر در خانواده و جامعه هستیم در زندان‌ها آموزش علم از نهضت سوادآموزی تا دانشگاه، اشتغال و کارآفرینی، مسائل عقیدتی، اخلاقی، حفظ و قرائت قرآن کریم و... مورد توجه است.

وی با بیان اینکه شاید از نگاه عامه به  مجموعه ما، زندان بگویند اما از لحاظ ما زندان تبدیل به آموزشگاه شده است عنوان کرد: تفکر انقلاب اسلامی به زندان، اصلاحی و تربیتی است و نگاه تنبیه و مجازات صرف نیست.

زلفعلی‌نژاد بیان کرد: باید برای کسانی که قوانین را زیر پا گذاشته‌اند که اغلب هم از روی ناآگاهی و نداشتن سواد مرتکب جرمی شده‌اند مرکزی باشد که آموزش‌های لازم را ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه ما آموزش‌های لازم را می‌دهیم تا زندان‌ها به آموزشگاه نیکی تبدیل شوند افزود: با این تفکر و با همکاری خیرین، گروه جهادی و... درصدد اجرای وظیفه مهم و خطیر خود هستیم.

مدیرکل اداره زندان‌های همدان با تاکید به اینکه راه دشوار است اما ارزش آن را دارد که به صورت جدی در راستای اصلاح مجرمین قدم برداریم افزود: در آستانه هفته احسان و نیکوکاری و به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) امروز ۳۰ زندانی دارای جرائم عمدی که در حین حبس در برنامه‌های فرهنگی ما شرکت کرده و سابقه جرم هم نداشتند، آزاد می‌شوند.

وی با اهمیت به احسان و نیکوکاری گفت: ۱۹۴ آیه در قرآن کریم در حوزه احسان و نیکوکاری وجود دارد و احادیث و روایت بسیاری نیز در این خصوص داریم که نشان از اهمیت موضوع دارد.

زلفعلی‌نژاد با اشاره به اینکه مردم ما همیشه در صحنه کار خیر هستند افزود: وقتی مقام معظم رهبری در شرایط کرونا کمک مومنانه را مطرح کردند از سوی مردم مومن ما انقلابی شکل گرفت و خیرین و نهادهای حمایت‌گر اتفاق مبارکی را در کشور رقم زدند.

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه اداره‌کل زندان‌های استان اشاره کرد و گفت: جدای از برنامه امروز که توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) صورت گرفته، امسال از طریق ستاد دیه ۲۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را آزاد کردیم.

مدیرکل اداره زندان‌های همدان با اشاره به اجرای طرح "نذر هشتم" که هشتم هر ماه هشت زندانی با کمک خیرین آزاد می‌شوند خاطرنشان کرد: امسال از طریق بسیج حقوقدانان نیز ۶۶ نفر آزاد شده‌اند.

وی از رتبه برتر همدان در کشور در  حوزه عفو موردی خبر داد و افزود: ۱۰ درصد عفوهای کشور را استان همدان به خود اختصاص داده است.

زلفعلی‌نژاد با اشاره به ۳۶۴ نفر عفو موردی در استان بیان کرد: از ابتدای امسال یک‌هزار و ۶۹۰  نفر مشمول عفو و تقلیل مجازات شدند‌.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال و حرفه‌‌آموزی تاکنون یک‌هزار و ۱۰۰ نفر از زندانیان مشغول به کار شده و حقوق دریافت می‌کنند گفت: امسال ۲۹ مورد سرکشی از خانواده مددجویان را داشتیم و برای تعدادی از این خانواده‌ها اشتغال ایجاد کردیم.

مدیرکل اداره زندان‌های همدان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۲ هزار بسته معیشتی از طریق انجمن حمایت، خیرین، سپاه و ... توزیع شده است افزود: ۲۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از طریق انجمن حمایت زندانیان آزاد شدند.

وی بیان کرد: امسال ۱۱ مورد برای افرادی که مرتکب قتل شدند که قتل از سوی آنها خیلی عمدی نبوده و بالاخره قتلی انجام شده رضایت گرفتیم که البته تعدادی منجر به پرداخت دیه شد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول