اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

انتشار «قاهر آمریکا» در لبنان/ مردی که آمریکا را شکست داد

رایزن فرهنگی ایران در لبنان از انتشار کتاب «قاهر آمریکا» اثر محسن صالح، نویسنده و تحلیلگر سرشناس لبنانی در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی ایران در لبنان گفت: انتشارات «دار تمکین» در بیروت کتابی با عنوان «قاهر آمریکا» (شکست‌دهنده آمریکا) اثر محسن صالح، استاد دانشگاه لبنان و نویسنده و تحلیلگر سرشناس لبنانی را در ۱۶۰ صفحه منتشر کرده است.

وی افزود: نویسنده در مقدمه خود به بررسی وضعیت انقلاب اسلامی و تفاوت آن با دیگر انقلاب‌ها و بی‌سابقه بودن آن پرداخته و محاسبات غربی‌‌ها درباره نتایج این انقلاب را اشتباه دانسته چرا که آنها انتظار نداشتند تا این حد انقلاب اسلامی بتواند بر روی افکار و اندیشه ملت‌ها تأثیر بگذارد.

خامه‌یار تأکید کرد: محسن صالح در بخشی دیگر این کتاب به معرفی شخصیت سردار سلیمانی و تأثیر پذیر بودن آن از شخصیت رهبر انقلاب و تسلیم بودن در برابر ایشان اشاره می‌کند و به بررسی جهاد دفاعی در نظام جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد و در ادامه، تاریخچه‌ای از نهضت امام خمینی(ره) تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی و سپس رهبری امام خامنه‌ای(مدظله العالی) به عنوان ادامه دهنده راه ایشان ارائه می‌کند.

رایزن فرهنگی ایران در لبنان کتاب «قاهر آمریکا» را در پنج فصل برشمرد و گفت: این کتاب با پیام رهبر معظم انقلاب و سخنان دبیرکل حزب الله لبنان، به مناسبت شهادت سردار سپهبد سلیمانی آغاز شده و سپس به بیان مفاهیمی مانند انقلاب و انقلابی پرداخته است.

وی ادامه داد: در فصل اول به الگو بودن سردار سلیمانی که برخاسته از انقلاب امام خمینی(ره) بوده  می‌پردازد و در فصل دوم به ظهور نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت بزرگ منطقه‌ای اشاره می‌کند، در فصل سوم به مسئله بازسازی و تغییرات ژئو فرهنگی و راهبردی در منطقه پرداخته و در فصل چهارم، با انتشار چهار مقاله از افسران عالی رتبه آمریکایی و برخی نویسندگان مخالف جمهوری اسلامی ایران، تصویری از سردار سلیمانی از زاویه دید مخالفان ارائه می‌کند.

خامه‌یار همچنین، یادآور شد: نویسنده در فصل پنجم سه مصاحبه، اولی با دبیرکل حزب الله سید حسن نصرالله و دومی با فیروزنیا، سفیر کشورمان و رایزن فرهنگی ایران در لبنان، درباره سردار سلیمانی ارائه شده و در پایان بخش‌هایی از وصیت نامه شهید سپهبد سلیمانی و سپس با ارائه نتایجی راهبردی از مباحث مطرح شده در کتاب، نوشته خود را به پایان می‌رساند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول