اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ورود مسافران عراقی از مرزهای کردستان به کشور ممنوع شد

استاندار کردستان از ممنوعیت ورود مسافران عراقی از مرزهای استان به داخل کشور خبر داد.

ورود مسافران عراقی از مرزهای کردستان به کشور ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد کرونای استان کردستان اظهار کرد: نگرانی از احتمال ناقل‌بودن کسانی است که از مرزهای استان وارد کشور می‌شوند.

وی تصریح کرد: اینکه ما بخواهیم مسافران ورودی را به مدت دو هفته قرنطینه کنیم ممکن نیست چرا که اعتباری وجود ندارد مگر اینکه هزینه‌ها را از خود آنها بگیریم.

استاندار کردستان افزود: ما در برابر افرادی که از مرز می‌خواهند خارج شوند مسئولیتی نداریم چون در طرف مقابل ساز و کارهای لازم اندیشیده شده است.

وی اذعان کرد: امکانات زیرساختی و اعتباری برای قرنطینه 14 روزه مسافران ورودی لذا ممنوعیت ورود مسافران خارجی از طریق مرزهای استان را اعمال می‌کنیم.

مرادنیا اظهار کرد: باید اطلاع‌رسانی لازم برای بازگشت ایرانیانی که الان در عراق وجود دارد انجام گیرد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن برگردند.

وی افزود: اگر این نگرانی وجود دارد که در عراق تهدید وجود دارد مرز نباید به هیچ وجه به روی مسافر باز باشد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: برای اطمینان خاطر، افراد مشکوک را جواب نهایی تست کرونا در مکانی در مریوان نگهداری شوند.

وی اذعان کرد: افراد ایرانی که به کشور باز می‌گردند بدون استثنا باید تست کرونا انجام دهند و از ظرفیت مکانی بهزیستی، ورزش و جوانان و اداره کار برای قرنطینه افراد مشکوک استفاده کنند.

استاندار کردستان در ادامه از تلاش و همکاری سپاه و هلال احمر در اجرای طرح شهید سلیمانی تقدیر کرد و اذعان داشت: ما الان در یک شرایط متعادل در زمینه شیوع کرونا قرار داریم که این حاصل همکاری مردم و تلاش شبانه‌روزی بخش‌های مختلف و اجرای طرح شهید سلیمانی هستیم.

وی اضافه کرد: ما الان در معرض یک ویروس جهش یافته هستیم که می‌تواند تهدید جدی‌تری برای سلامت جامعه باشد لذا مردم باید نکات بهداشتی در مراودات اجتماعی را رعایت کنند.

استاندار کردستان افزود: سرعت انتقال کرونا ویروس جهش یافته به مراتب از نمونه‌های قبلی بیشتر است و مردم مراقب باشند و از سوی دیگر همه دستگاه‌ها و ادارات موظف به همکاری جدی با دانشگاه علوم پزشکی هستند.

وی از رسانه‌ها و صدا و سیما هم خواست در اطلاع‌رسانی و آگاه‌بخشی به مردم تمام توان و ظرفیت خود را بکار بگیرند.

انتهای پیام/خ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول