اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کمیته امداد ۳۵۰۰ فرصت شغلی در سمنان ایجاد کرد

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: سه هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ویژه افراد محروم و نیازمند استان سمنان ایجاد شد.

کمیته امداد ۳۵۰۰ فرصت شغلی در سمنان ایجاد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محسن مسعودیان‌راد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۴۳ سال از تأسیس کمیته امداد به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره) می‌گذرد و این نهاد پربرکت از ابتدای تأسیس تا امروز، دستاوردهای بسیار گران‌بهایی در حوزه محرومیت‌زدایی و فقرزدایی داشته است.

وی یکی از دستاوردهای مهم کمیته امداد را شکسته شدن چرخه فقر و فراگیری آن در جامعه عنوان کرد و گفت: با انجام اقدامات و خدمات‌دهی‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله فقرزدایی، توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش این نهاد و اشتغال‌زایی از جمله عوامل مؤثر در شکسته شدن چرخه فقر بوده که این رویکرد با قدرت در حال انجام است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان به فرارسیدن هفته نیکوکاری در سراسر کشور و این استان اشاره کرد و گفت: این هفته از فردا (۱۳ اسفندماه) به‌صورت سراسری آغاز می‌شود.

مسعودیان‌راد بیان کرد: علی‌رغم شیوع ویروس کرونا و تمام مشکلات ناشی از این موضوع، مجاهدت و تلاش‌ها برای امدادرسانی به افراد زیرپوشش کمیته امداد در استان سمنان متوقف نشد و در عرصه امدادگری و خدمات‌رسانی به محرومان تمام نیروها و کارکنان این نهاد در سراسر استان از پای ننشستند.

وی در ادامه به چندین طرح و اقدام ابتکاری کمیته امداد استان سمنان که در کشور بی‌نظیر و درخشان بوده است، اشاره کرد و گفت: برکات اجرای این طرح‌ها شامل حال همه محرومان می‌شود.

 مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از جمله طرح‌های ابتکاری و موفق این نهاد را اجرای طرح «شتابا» برشمرد و افزود: با اجرای این طرح که به‌منظور توانمندسازی خانواده‌های ایتام بوده، برای تمام این خانوارها کد بورسی تعریف شده است.

مسعودیان‌راد با تأکید بر اینکه زدودن چهره فقر از جامعه مستلزم آینده‌نگری و سرمایه‌گذاری است، گفت: با اجرای طرح شتابا ویژه خانواده‌های ایتام زیرپوشش کمیته امداد استان سمنان، وضعیت این خانوارها به لحاظ معیشتی بسیار بهتر از وضعیت خانواده‌های ایتام در دیگر استان‌های کشور بودهو هدف ما نیز بر همین اصل استوار شده است که از طریق آموزش فرهنگ سرمایه‌گذاری در بازارهای نوین را در بین این خانواده‌ها نهادینه کنیم تا به اهداف مدنظر خود که همان فقرزدایی است، دست یابیم.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان خاطرنشان کرد: در حال حاضر، ۲۶ هزار خانواده در استان سمنان زیرپوشش کمیته امداد این استان هستند و از خدمات امدادی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش فارس، در این جلسه همچنین از پوستر کمیته امداد استان سمنان با عنوان ۵۷ سال خدمت صادقانه رونمایی شد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول