اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

ایجاد اشتغال برای ۶۷۰۰ مددجوی بوشهری/ ۷۰۰ واحد مسکونی به مددجویان تحویل شد

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: امسال ۶ هزار و ۷۰۰ شغل با متوسط درامد ماهانه دو میلیون و ۶۰۰ راه اندازی شده است؛ همچنین در سال ۹۹، تعداد هزار و ۸۶۰ نفر از مجریان طرح‌های اشتغال، خودکفا شده‌اند.

ایجاد اشتغال برای ۶۷۰۰ مددجوی بوشهری/ ۷۰۰ واحد مسکونی به مددجویان تحویل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد لطفی امروز در نشست خبری با گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری،  یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های کمیته امداد را خودکفایی و ایجاد اشتغال برای مددجویان عنوان کرد و اظهار داشت: امسال ۶ هزار و ۷۰۰ شغل با متوسط درامد ماهانه دو میلیون و ۶۰۰ راه اندازی شده است؛ همچنین در سال ۹۹، تعداد هزار و ۸۶۰ نفر از مجریان طرح‌های اشتغال، خودکفا شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر همچنین با اشاره به امار و ارقامی از جمعیت تحت پوشش کمیته امداد استان گفت: تعداد ۴۶ هزار خانواده با جمعیت ۸۶ هزار نفر در استان بوشهر تحت پوشش این نهاد قرار دارند.

وی افزود: در سال جاری تعداد هزار و ۱۶۲ خانواده مشمول بیمه اجتماعی هستند که برای حق بیمه این افراد یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است؛ در صورت پرداخت ۱۰ سال حق بیمه، زنان سرپرست خانوار تحت پوشش با ۵۵ سال و مردان سرپرست خانوار تحت پوشش با ۶۰ سال می‌توانند از سازمان تأمین اجتماعی مستمری بازنشستگی دریافت کنند.

لطفی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۴۷ میلیارد تومان مستمری پرداخت شده است گفت: برای خانواده‌های یک نفره، ۱۹۸ هزار تومان، دو نفره ۳۳۱ هزار تومان، سه نفره ۴۳۰ هزار تومان، چهار نفره ۵۵۵ هزار تومان و ۵ نفر به بالا ۶۱۷ هزار تومان به شکل ماهانه پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به تسهیلات پرداخت شده به مددجویان در سال ۹۹ گفت: از طریق صندوق قرض الحسنه ولایت کمیته امداد، تعداد پنج هزار و ۱۹۰ فقره وام ضروری قرض الحسنه پرداخت شده است.

لطفی گفت: در حالی که در سال جاری شاهد افزایش ۱۸۰ درصدی مشارکت خیرین در برنامه‌های فقرزدایی کمیته امداد نسبت به سال گذشته در سطح کشور بوده‌ایم این شاخص در استان بوشهر با افزایش ۱۸۶ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

وی تعداد کل حامیان ایتام در استان بوشهر را ۳۱ هزار و ۲۲۸ نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد حامی حمایت از دو هزار و ۲۳۲ یتیم را بر عهده دارند. تعداد کل فرزندان محسنین (افراد بدسرپرست) نیز پنج هزار ۴۸۵ نفر است که توسط این ۳۱ هزار و ۲۲۸ حامی حمایت می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به میزان پرداخت حامیان ایتام و محسنین در سال جاری گفت: در طی ۱۱ ماه امسال، حامیان ایتام و محسنین، ۱۶ میلیارد تومان کمک کرده‌اند.

لطفی در ادامه سخنان خود با اشاره کمک خیرین در تأمین تبلت برای دانش آموزان گفت: در سال جاری، چهار هزار و ۵۰۰ تبلت به ارزش ۱۳ میلیارد تومان با کمک خیرین حقیقی و حقوقی بین دانش اموزان تحت پوشش این نهاد برای تسریع در آموزش توزیع شده است.

وی همچنین به اقدامات انجام شده در راستای احداث مسکن مددجویی پرداخت و گفت: در کنار ۷۰۰ واحد مسکنی که امسال تحویل مددجویان این نهاد شده است، تعداد ۲۳۰۰ مورد خدمات مسکن اعم از ساخت مسکن شهری و روستایی، تعمیرات و فضاهای جانبی با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان از منابع دولتی، امدادی و کمک‌های خیرین احداث و بازسازی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر افزود: با هزار و ۷۵۰ مسکنی که از دی ماه امسال کار احداث آن در سطح استان بوشهر آغاز شده انتظار می‌رود که در پایان سال ۱۴۰۰ نیاز خانواده‌های تحت پوشش در شهرها و روستاهای استان بوشهر به شرط داشتن زمین، به یک مسکن مقاوم رفع می‌شود.

لطفی همچنین با اشاره به آغاز هفته احسان و نیکوکاری گفت: جشن نیکوکاری هر ساله با هدف تأمین شب عید نیازمندان برگزار می‌شود و امسال نیز این جشن با شعار عیدی برای همه از روزهای قبل آغاز شده است.

وی افزود: مردم خیراندیش و نیکوکار می‌توانند کمک‌های غیرنقدی شامل پوشاک و بسته‌های معیشتی و سلامت را به کمیته امداد تحویل دهند. همچنین افرادی که تمایل به کمک نقدی دارند می‌توانند از طریق سامانه  #۰۷۷۱۷۷ ۸۸* و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۳۷۰ مبلغ مد نظر خود را واریز کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول