اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

انتشار 15 عنوان کتاب در خصوص وجوه شخصیتی آیت الله حسینی شاهرودی

دبیر شورای سیاستگذاری کنگره نکوداشت مرحوم آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی از انتشار 15 عنوان کتاب در این کنگره درباره وجوه مختلف شخصیتی آیت الله حسینی شاهرودی خبر داد.

انتشار 15 عنوان کتاب در خصوص وجوه شخصیتی آیت الله حسینی شاهرودی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، فرشید فلاح امروز و در نشست خبری کنگره نکوداشت مرحوم آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی که در سالن انجمن های علمی حوزه علمیه برگزار شد با اشاره به ضرورت تکریم مفاخر بیان داشت: یکی از مهم ترین راه های ترویج مکارم اخلاقی، تکریم مفاخر دینی و علمی است.

وی افزود: بر این اساس، معرفی عالمان و مراجع سرشناس به جامعه و مردم همواره در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داشته و دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین اضافه کرد: مرحوم آیت الله حسینی شاهرودی به عنوان یکی از مفاخر بزرگ جهان، اهل استان سمنان و شهرستان شاهرود است و از این رو پیشنهاد برگزاری کنگره نکوداشت آن عالم بزرگ از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان سمنان به انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور تقدیم و مورد موافقت قرار گرفت.

وی گفت: بر این اساس، این کنگره به همیاری و همکاری بسیاری از دستگاه های اجرایی در تیر ماه سال آینده در قم برگزار خواهد شد و البته 4 پیش کنگره نیز برای آن در شهرهای شاهرود، مشهد، نجف و بغداد و در اردیبهشت و خرداد ماه 1400 در نظر گرفته شده است.

دبیر شورای سیاستگذاری کنگره نکوداشت مرحوم آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی با بیان این که فراخوان عمومی ارسال مقاله از سوی محققان و پژوهشگران به این کنگره اعلام شده است افزود: البته سفارش برخی از مقالات نیز به عنوان بخش دیگری از فرآیند اجرایی کنگره انجام شده است.

وی با اشاره به درگذشت مرحوم آیت الله حسینی شاهرودی در سال 1353 ادامه داد: بخش دیگری از فعالیت های این کنگره به جمع آوری مستندات تصویری و خطی از آن مرحوم اختصاص داشته و دارد که تاکنون بیش از 500 عکس از ایشان جمع آوری و مستندسازی شده است.

فلاح همچنین به انتشار 15 عنوان کتاب در این کنگره درباره وجوه مختلف شخصیتی آیت الله حسینی شاهرودی توجه داد و گفت: جمع آوری خاطرات آن مرحوم از شاگردان که برخی از این شاگردان نیز در سنین کهنسالی هستند از دیگر اقدامات انجام شده برای غنی سازی این کنگره است، ضمن آن که تلاش می شود تا برخی از این خاطرات به صورت مکتوب و تصویری در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز منتشر شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این کنگره بتواند سهمی در استحکام پُل ارتباطی جامعه علمی با عموم مردم و بویژه جوانان باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول