اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تأکید لاوروف بر پاسخگویی به تحریم جدید آمریکا در رابطه با ناوالنی

وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به برخی گزارش‌ها درباره احتمال اعمال تحریم‌های جدید آمریکا به بهانه باز‌داشت شخصیت معارض غربگرای روسیه گفته مسکو مقابله به مثل خواهد کرد.

تأکید لاوروف بر پاسخگویی به تحریم جدید آمریکا در رابطه با ناوالنی

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه به برخی گمانه‌زنی‌ها در این خصوص که آمریکا قصد دارد به بهانه مسمومیت و باز‌داشت «الکسی ناوالنی» شخصیت معارض غربگرای روسیه، این کشور را تحریم کند، واکنش نشان داده است.

وبگاه شبکه خبری «العربیه» به نقل از خبر‌گزاری روسی «اینترفکس» نوشت لاوروف امروز (سه‌شنبه) در اظهاراتی گفت که مسکو با هر گونه تحریم جدید آمریکا مقابله به مثل خواهد کرد.

خبرگزاری «رویترز» شامگاه دوشنبه به نقل از سه منبع مطلع نوشت که انتظار می‌رود آمریکا به‌زودی تحریم‌هایی را به بهانه مسمومیت و سپس بازداشت ناوالنی، بر اشخاص و نهادهای روسیه اعمال کند.

بر اساس این گزارش، منابع مذکور که نامشان فاش نشد، از بردن نام اشخاص یا نهادهای دولتی روسیه که قرار است توسط آمریکا تحریم شوند، امتناع کرد.

وزارت خارجه آمریکا نیز هنوز به سوالات درباره اظهارات منابع رویترز و احتمال تحریم روسیه پاسخ نداده است.

پیش از این نیز، خبرگزاری تاس به نقل از یک منبع دیپلماتیک اروپایی از توافق سفیران ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در روز دوشنبه برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه در ارتباط با پرونده ناوالنی خبر داده بود.

ناوالنی که در پرونده‌ای موسوم به پرونده «روچر» با مجازات تعلیقی مواجه بوده به علت از دست دادن حضور در چندین جلسه بازپرسی در لیست افراد تحت تعقیب قرار گرفت و از ۲۹ دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل نقض مکرر مقررات مشروط در لیست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه قرار داشت.

او پیش‌تر به تحمل سه سال و نیم حبس محکوم شده بود و با توجه به گذراندن بخشی از آن در حبس خانگی، دو سال و هشت ماه دیگر را باید در حبس به سر ببرد. مقامات روسیه می‌گویند، ناوالنی با عدم گزارش موقعیت مکانی خود طی گذراندن حبس خانگی، قوانین را نقض کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول