اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

موسسات میانجیگری آزادی زندانیان ایجاد شود

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: باید موسسات میانجیگری آزادی زندانیان شکل گیرد که نقش بزرگان در این حوزه حائز اهمیت است‌.

موسسات میانجیگری آزادی زندانیان ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در مراسم آزادی زندانیان نیازمند همدان اظهار کرد: عظمت کار خیر به میزان تاثیرگذاری‌های اجتماعی آن است که می‌تواند در جامعه مواهب زیادی داشته باشد.

وی با بیان اینکه آزادی افراد گرفتار کار بزرگی است که اثرات زیادی در جامعه می‌گذارد گفت: وقتی یک نفر را آزاد می‌کنیم تنها آزادی یک نفر مطرح نیست و مجموعه‌ای از خدمت‌رسانی هم برای خانواده و هم جامعه اتفاق می‌افتد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان کرد: به افرادی که امروز آزاد می‌شوند و خانواده‌های آنها تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم عاقبت بخیر شوند و هیچگاه این مشکلات برای کسی فراهم نشود‌.

وی از اقدام ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، اداره کل زندان‌ها، ستاد دیه و خیرین قدردانی کرد و افزود: یکی از ضروریات جامعه توسعه فرهنگ عفو و بخشش است.

شعبانی با بیان اینکه گاهی ستاد دیه و گاهی نیز ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و خیرین در امر نیک ورود می‌کنند تا یک نفر به هر دلیلی گرفتار شده آزاد شود که کار بسیار مبارکی است گفت: همه ما در یک جامعه اسلامی زندگی می کنیم و دردهای ما مشترک است و اگر کسی گرفتار شود سختی‌ها متعلق به همه ماست و اینطور نیست بگوییم به ما ربطی ندارد.

وی تصریح کرد: اگر در جامعه اسلامی به هر دلیلی برادری دچار گرفتاری شد باید مشکل او را حل کرد؛ هرچند از لحاظ حقوقی حق فرد است که شکایت کند و حقش را بگیرد اما از لحاط اخلاقی توصیه به زندان نمی‌شود و باید فرهنگ عفو را گسترش دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان حمایت از انجمن حمایت زندانیان را لازم دانست و افزود: آنقدر باید دست انجمن از لحاظ درآمدی باز باشد که بخشی از مشکلات را حل کند و هدایت خیرین به سمت حمایت در حل مشکلات حائز اهمیت بود.

وی خاطرنشان کرد: نیاز داریم در استان و شهر همدان موسسات، مجموعه‌های میانجیگری شکل گیرد یا بزرگان و ذی‌نفوذان را شناسایی کنیم که در این حوزه ورود کنند.

وی با بیان اینکه اخیرا دادگستری استان موضوع مصلحین را مطرح کرده که امیدواریم اثرات قابل توجهی داشته باشند گفت: کار خیر را توسعه دهیم تا مشکل زندانیانی که جنبه کیفری هم ندارد و جنبه حقوقی دارد را  حل کنیم.

شعبانی با اشاره به اینکه در شرایط سخت و مشکلات اقتصادی ممکن است مشکلاتی مالی هم ایجاد شود و ارزشمند است شبانه‌روز در این زمینه تلاش کنیم تا افردی گرفتار نشود، خواستار توجه به این موضوع شد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول