اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آمار مبتلایان به کووید 19 در زنجان از 47 هزار نفر گذشت

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، ابتلای 47 هزار و 78 نفر به بیماری کووید 19 در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ابتلای 141 نفر طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

آمار مبتلایان به کووید 19 در زنجان از 47 هزار نفر گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید 19 از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی 40 هزار و 78 مورد بوده است که 87 مورد از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 47 هزار و 70 نفر رسیده است.

بر اساس همین گزارش از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی 6 هزار و 989 نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید 19 بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده که 5 هزار 776 نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

در حال حاضر 142 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید 19 و یا مشکوک بودن بستری هستند که 6 مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و 166 نفر جان خود را از دست داده‌اند که یک نفر از این مجموع جزو آمار روزانه بوده است.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید 19 و همچنین مشکوک 19 هزار و 923 نفر اعلام شده است.

ضرورت کاهش بازارگردی مردم در روزهای پایانی سال

خدابخش مرادی نافچی با تاکید بر اینکه ویروس کرونا تمام نشده و در زمان حاضر مشکل امروز جهان و ایران ویروس جهش یافته با شدت شیوع و اثربخشی بیشتری نمود یافته است که امید به زندگی بیمار را کاهش می‌دهد، گفت: بر این اساس استمرار خدمات به جامعه سالمندان بیش از گذشته ضرورت دارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان ادامه داد: در آستانه سال نو و با توجه به شرایط کرونایی عموم مردم ضرورت ندارد برای تامین مایحتاج خود در سطح شهر تردد کنند و از طرفی راه‌اندازی پویش حمایت از سالمندان می‌تواند مشکلات این قشر را کاهش دهد.

وی همچنین بر ضرورت کاهش بازارگردی مردم در روزهای پایانی سال تاکید کرد و گفت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشکلاتی به دنبال دارد  و باید اقدامات شاخص انجام شده به جامعه منتقل شود.

مرادی، همچنین بر ضرورت امیدآفرینی در جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: امید و اطلاع‌رسانی از کارهای انجام گرفته امری مهم بوده که در صورت بی‌توجهی نا امیدی در جامعه تزریق می شود.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول