اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

شورای سیاستگذاری «فردا» معرفی شدند/ برگزاری جشنواره زیورآلات «دردانه»

«دردانه» اولین جشنواره ملی زیورآلات است که به منظور شناسایی استعدادهای برتر در این حوزه هنری و تقویت چرخه تولید و تقویت اقتصاد هنر برگزار می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، شهرام صمدی نیا رئیس سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ در توضیحی پیرامون جشنواره اظهار کرد: «دردانه» به عنوان اولین جشنواره ملی زیورآلات سنتی ایران در دو قسم طراحی و ساخت که هر کدام از این دو خودشان به بخش هایی قابل تقسیم هستند برگزار می‌شود. در بخش طراحی، دو بخش طراحی دستی و طراحی رایانه ای را داریم و در بخش ساخت نیز دو بخش سنتی و صنعتی را خواهیم داشت.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ عنوان کرد: این جشنواره به همت پژوهشکده هنرهای سنتی کشور با همکاری موزه بانک ملی ایران و سازمان بسیج هنرمندان در دو بخش طراحی و ساخت زیورآلات برگزار می‌شود.

او ادامه داد: علاقه مندان به شرکت و حضور در این جشنواره می توانند تا 15 اسفند ماه 1399 ثبت نام خود را انجام دهند و تا 20 اسفند ماه جاری نیز امکان ارسال آثار از سوی هنرمندان وجود دارد. داوری آثار در فروردین ماه 1400 خواهد بود و نمایشگاهی نیز در اردیبهشت ماه 1400 برپا خواهد شد، همچنین در پایان جشنواره یک کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد که سازمان فنی و حرفه ای کشور به شرکت کنندگان آن گواهی پایان دوره اعطا خواهد کرد.

صمدی نیا تصریح کرد: طی تفاهم نامه ای با شبکه هفت سیما مقرر شد برای آموزش این هنر اصیل در سال 1400 پکیجی 200 قسمتی از این هنر ایرانی و اسلامی به علاقه مندان آموزش داده شود. 

رئیس سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ گفت: در این جشنواره، در هریک از بخش‌های پنج‌گانه دو نفر برگزیده می‌شوند که هریک 5 میلیون تومان جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.

 

 

* معرفی شورای سیاستگذاری ششمین جشنواره «فردا»

حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی طی حکمی، دکتر عیسی علیزاده، دکتر محمدرضا پورعابدی، پرویز کرمی، بهزاد رشیدی، محمد حمیدی مقدم، محسن یزدی، سید ‌احمد رسولی‌نژاد، روح‌الله حسینی، کسری نوری، صدیقه ببران، سید جمال هادیان طبایی زواره، قاسم بی‌نیاز و محمدحسن ترابی را به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری و هماهنگی ششمین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) منصوب کرد. 

علاوه بر این افراد که هریک نماینده یک دستگاه و سازمان مرتبط با موضوع جشنواره فردا از جمله جهاد دانشگاهی، مجلس شورای اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارتخانه‌های صنعتی کشور هستند، محمدمهدی رحیمیان به عنوان نماینده جامعه عکاسی، علی خسروی به عنوان نماینده انجمن کارگردانان سینمای مستند ایران و همچنین یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند ایران نیز عضو این شورا هستند تا ضمن تعیین سیاست‌های این رویداد ملی، هماهنگی‌های بین دستگاهی برای برگزاری و تاثیرگذاری بیشتر این جشنواره انجام شود.

جشنواره فردا با اهدافی همچون «کمک به توسعه صنعت و فناوری کشور»، «کمک به فرهنگ مستندسازی تصویری در کشور»، «معرفی و نمایش فعالیت‌ها و دستاوردهای بخش‌های مختلف فناوری و صنعتی کشور»، «ارتقاء غرور ملی و تقویت روحیه خودباوری به ویژه در بین جوانان» و «ایجاد ارتباط و هم‌افزایی بین مراکز صنعتی و هنرمندان» و به دبیری بهزاد رشیدی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول