اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس جمهور ارمنستان با تصمیم شورای امنیت ملی این کشور مخالفت کرد

رئیس جمهور ارمنستان با رد درخواست شورای امنیت ملی این کشور مبنی بر برکناری فرمانده ستاد کل کشور، تصمیم گیری در این باره را به دادگاه قانون اساسی ارجاع داد.

رئیس جمهور ارمنستان با تصمیم شورای امنیت ملی این کشور مخالفت کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آرمن سرکیسیان»، رئیس جمهور ارمنستان بار دیگر با برکناری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این کشور مخالفت کرد.

رسانه های ارمنستان امروز سه‌شنبه گزارش دادند که سرکیسیان با تصمیم شورای امنیت ملی ارمنستان مبنی بر برکناری «اونیک گاسپاریان» به درخواست «نیکل پاشینیان»، نخست وزیر این کشور مخالفت کرده است.

این برای دومین بار است که رئیس جمهور ارمنستان با درخواست پاشینیان برای برکناری عالی‌ترین مقام نظامی این کشور مخالفت می‌کند.

آرمن سرکیسیان تصمیم گیری در این باره را به دادگاه قانون اساسی ارمنستان موکول کرده است. دیروز دوشنبه شورای امنیت ملی ارمنستان به ریاست پاشینیان برای تصمیم‌گیری در خصوص رسیدگی به اوضاع این کشور و برکناری گاسپاریان تشکیل جلسه داد.

نزدیک به یک هفته است که شهر ایروان، پایتخت ارمنستان شاهد اعتراض مخالفان نخست وزیر این کشور است و آن‌ها خواهان کناره‌گیری پاشینیان هستند.

نخست وزیر ارمنستان  چهارشنبه گذشته از عمل نکردن موشک های روسیه در جنگ قره باغ کوهستانی علیه مناطق جمهوری آذربایجان انتقاد کرد. این اظهارات او در واکنش به اظهارات «سرژ سرکیسیان»، نخست وزیر سابق ارمنستان بود که گفته بود چرا در ابتدای جنگ مذکور از موشک‌های بالستیک اسکندر استفاده نشده بود.

 معاون اول اونیک گاسپاریان اظهارات پاشینیان در مورد موشک‌های اسکندر و ناتوانی نیروهای مسلح ارمنستان در جنگ قره باغ را به سخره گرفت و همین مسئله باعث شد، او از سمت خود برکنار شود.

گاسپاریان نیز در واکنش به برکناری معاونش از سوی پاشینیان، به همراه چند مقام ارشد نظامی او را به خیانت در جنگ قره باغ متهم کرده و خواستار استعفای او شد. نخست وزیر ارمنستان در کمتر از ۲۴ ساعت او را از سمت فرماندهی کل ستاد نیروهای مسلح برکنار کرد و گفت که ارتش و نظامیان به دنبال کودتا علیه دولت او هستند و از طرفدارانش خواست مانع از این کودتا شوند.

بعد از شکست ارمنستان در جنگ ۴۴ روزه با جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ کوهستانی که در نهایت به آتش بس میان طرفین ختم شد، انتقادها و تظاهرات علیه نخست وزیر ارمنستان بیشتر شده است.

در مقابل پاشینیان مدعی است که او با پذیرش آتش بس جلوی کشتار ۲۵ هزار نظامی ارمنستان در منطقه خان کندی، مرکز قره باغ کوهستانی را گرفته است. دیروز طرفدارهای او در برابر ساختمان نخست وزیری تجمع کردند و از او حمایت کردند.

همزمان با این تصمیم رئیس جمهور ارمنستان، مخالفان پاشینیان از او (سرکیسیان) خواست بار او به صورت فوری دیدار و گفت‌وگو کنند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول