اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

یادگاری‌های سیامند در موزه ورزش

بخش پهلوان زنده‌یاد «سیامند رحمان» در موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک افتتاح شد.

یادگاری‌های سیامند در موزه ورزش

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم افتتاح بخش پهلوان زنده‌یاد «سیامند رحمان» در موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک امروز (سه‌شنبه 12 اسفند ماه) مصادف با نخستین سالگرد درگذشت سیامند رحمان، قوی‌ترین ورزشکار پارالمپیکی جهان با حضور رییس کمیته ملی المپیک، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، نماینده کمیته بین المللی پارالمپیک، دبیر اجرایی، مدیران و اعضای هیات رییسه کمیته ملی پارالمپیک، روسای فدراسیون‌های جانبازان‌و‌معلولین و نابینایان‌و‌کم‌بینایان، رییس انجمن پاراوزنه برداری ایران، مدیر موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

در این موزه، مدال طلا، ویلچر، سردیس، عکس، تجهیزات وزنه برداری، پیراهن ورزشی، گرمکن مدال آوری و تندیس زنده‌یاد سیامند رحمان به نمایش درآمد.

در ادامه از فراخوان جایزه علمی سیامند رحمان رونمایی شد.

در این برنامه، سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، مهدی علی‌نژاد معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، عزام الزعبی نماینده کمیته بین المللی پارالمپیک و حسین رضا‌زاده رییس انجمن پاراوزنه‌برداری به سخنرانی پرداختند.

سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک اظهار داشت: جامعه بزرگ جانبازان و معلولان نمادی از مقاومت غرور و غیرت ایران هستند. ما سرمایه‌های نمادینی داریم که برای همیشه در ذهن مردم ماندگار می‌شود که یکی از آن سیامند رحمان است. سیامند سفر کرده اما روحش زنده است. این دسته افراد با حیاتشان تمام نمی‌شوند و کسی نمی‌تواند چنین اسطوره‌هایی را همانند پهلوان تختی فراموش کند.

وی افزود: سیامند نمی‌میرد بلکه سفر کرده و یادش همیشه در خاطره‌ها ماندگار است. امروز مهم است سرمایه‌های نمادین داشته باشیم تا برای آیندگان الگو باشند. باید قدردان محمود خسروی وفا باشیم که نماد مقاومت است و تا امروز توانسته این جامعه بزرگ معلولان و جانبازان را حفظ کند. پارالمپیک به مثابه ستاره‌ای است که در آسمان ایران می‌درخشد.

در این مراسم همچنین عزام الزعبی نماینده کمیته بین المللی پارالمپیک اذعان کرد: باعث افتخار من است که در اولین سالگرد قهرمان افسانه‌ای سیامند رحمان در کنار شما هستم. نام او همواره اخلاق و منش پهلوانی را به یاد می‌آورد. برای اولین بار سیامند رحمان را در رقابت‌های انتخابی اردن دیدم که تلاش می‌کرد رکورد بالایی را به ثبت برساند، اما میله هالتر ما توان وزنه‌های بیشتری را که او درخواست کرده بود، نداشت. به او تاکید کردم که در پارالمپیک لندن می‌توانید رکورد بالایی را ثبت کنید. من همیشه از او به عنوان قهرمان قوی هیکل دنیا یاد می‌کنم. 

حسین رضازاده نیز رییس انجمن پاراوزنه‌برداری در این مراسم عنوان کرد: سیامند رحمان هم رشته من بود، 310 کیلوگرم وزنه با ارزشی است که چندین سال او توانست این رکورد را جاودانه نگه دارد. مدال‌هایی که او در بازی‌های پارالمپیک، جهانی و آسیایی کسب کرد بسیار ارزشمند است. آخرین بار او را زمانی دیدم که در حال آماده سازی خود برای شرکت در بازی‌های پارالمپیک توکیو بود. من یقین دارم اگر او زنده بود حتما در پارالمپیک رکورد 320 کیلوگرم را به ثبت می‌رساند.

 مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش تاکید کرد: مرگ رحمان سیامند غیرمنتظره بود و صحبت در این خصوص دشوار است. نبود سیامند غیر قابل باور و جبران است و برگزاری چنین مراسمی یاد و نام آن را زنده می‌کند و از طرفی نهادهای ورزشی همواره در حیات و بعد از آن به یادشان هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول