اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

پارسایی: کاش فوتبال از هندبال یاد می‌گرفت

سرمربی تیم هندبال فرازبام خائیز دهدشت گفت: کاش فوتبال هم از هندبال یاد می گرفت و به ورود سیاست در ورزش «نه» می‌گفت.

پارسایی: کاش فوتبال از هندبال یاد می‌گرفت

مجید پارسایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد برگزاری رقابت‌های لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور که با قهرمانی تیم نیروی زمینی شهید شاملی کازرون خاتمه پیدا کرد، اظهار داشت: لیگ امسال تمام شد و حالا می‌توان منطقی‌تر درمورد شرایط آن صحبت کرد. کرونا همه چیز از جمله ورزش را تحت تاثیر قرار داد، اما فدراسیون هندبال پیش‌قدم بود و با رایزنی‌هایی که انجام داد مجوز برگزاری رقابت‌های لیگ برتر را گرفت. در آن مقطع هیچ رشته‌ای غیر از فوتبال جرات ورود به موضوع را نداشتند.

وی ادامه داد: به هر حال لیگ برگزار شد و مهمترین موضوع سلامتی بازیکنان بود. از نظر کرونا آسیب جدی به ورزش هندبال وارد نشد و این موضوع جای شکر دارد. امیدوارم این ویروس منحوس ریشه‌کن شود تا همه بتوانند زندگی بهتری داشته باشند. به عنوان مردم عادی امیدوارم زودتر بتوانیم یکدیگر را در آغوش بگیریم و احساسات ایرانی خود را بروز دهیم. خیلی سخت است که نمی‌توانیم مثل همیشه با هم سلام و احوالپرسی کنیم. شاید فرهنگ خوبی ایجاد شده باشد، اما به هر حال از عادت‌ها دور شدیم.

سرمربی تیم هندبال فرازبام خائیز دهدشت گفت: لیگ هندبال در چند مرحله برگزار شد و شاید از این جهت که هندبال در دید بوده، خیلی ها مدعی باشند که امسال شرایط خیلی خوب بود. هر سال غیر از چند شهرستان، سایر تیم‌ها در فضای پخش نبودند. امسال تمام تیم‌ها به فضای پخش وارد شدند که اتفاق خوبی بود. به این ترتیب مردم و اسپانسرها بیشتر هندبال را دیدند. خانه‌نشینی مردم به دلیل کرونا موجب شده تا نگاه‌ها بیشتر به سمت جعبه جادویی برود و خوشبختانه هندبال از این طریق به خانه‌ها آمد.

پارسایی عنوان کرد: ایرادهایی به لیگ هم وارد است و امیدوارم مسئولان فدراسیون که نشان دادند مسئولان انتقادپذیری هستند برای رفع این مشکلات دست به کار شوند. نقد سازنده همیشه موثر بوده و ما هم دنبال نقد سازنده هستیم. امیدوارم فدراسیون هندبال به این سمت برود که بجای کمیته محدود برای لیگ برتر، سازمانی برای آن تشکیل دهد. هندبال به سازمان لیگ نیاز دارد تا سیاست‌گذاری شود و کارشناسانی درمورد نحوه برگزاری و سایر موارد اظهارنظر کنند. فدراسیون در بخش لیگ برتر باید اصلاح ساختار کند. سازمانی که تشکیل می‌شود چارت و هدف مشخصی دارد که می‌تواند به هندبال کمک کند.

وی افزود: لیگ برتر امسال پایین و بالا داشت. شاید اظهارنظری صورت بگیرد که شنونده برداشت اشتباهی داشته باشد. اگر ما صحبتی کردیم هیچ وقت دنبال تخریب نبودیم. ما چون حامی هندبال هستیم، حامی فدراسیون هم هستیم. ما به عنوان یک باشگاه بازوی توانمند فدراسیون هستیم و باید در چارچوب قانون کنار فدراسیون باشم تا خوبی‌ها، بدی‌ها، خوشی‌ها و ناراحتی‌هایش را با هم ببینم. شاید اگر امروز بخواهیم لیگ را مجدد برگزار کنیم، با توجه به تجریباتی که کسب کردیم، قطعاً شاهد برگزاری لیگ بهتری خواهیم بود. 

سرمربی تیم هندبال فرازبام خائیز دهدشت گفت: ما تیم خوبی بسته بودیم. در بلاتکلیفی تیم ملی جوانان و مسابقاتی که در پیش داشت کمی دچار مشکل شدیم، چون 60درصد تیم ما از بازیکنان جوانان تشکیل شده بود و باید آنها را در اختیار تیم ملی قرار می‌دادیم. نیازمند زمان بودیم تا بتوانیم به هماهنگی بهتری برسیم. در شرایطی که تیم جوانان بابت برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات دچار بلاتکلیفی بود، کار کمی برای ما هم سخت شد و نتوانستیم برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم. به همین دلیل اعتقاد دارم که اگر لیگ دوباره برگزار شود شاید ما کم خطاتر ظاهر شویم.

پارسایی اظهار داشت: فدراسیون هندبال به خوبی حواشی که ایجاد شد را کنترل کرد. علت اصلی این مشکلات کرونا بود، اما فدراسیون به خوبی آنها را مدیریت کرد. به تیم‌های شهید شاملی، مس و سپاهان هم بابت کسب عنوان اول تا سوم تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه فرازبام نهال نوپایی است که در حال رشد است، گفت: تیم ما در رده‌های پایه قهرمان شده و ما مقابل بازیکنانی که این قهرمانی‌ها را کسب کرده‌اند مسئول هستیم. به این ترتیب تا جانی در بدن باشد فرازبام هم در هندبال خواهد بود.

سرمربی تیم هندبال فرازبام خائیز دهدشت درمورد انتشار مطلبی در فضای مجازی و اظهارنظر درمورد انتخابات فدراسیون فوتبال، گفت: دیدگاه من این بود که انتخابات فوتبال برگزار شد و همه ما می‌دانیم که دنیای فوتبال با همه رشته‌های دیگر فرق می‌کند. فوتبال رشته خاصی است و منابعی که در این رشته وجود دارد، در هیچ رشته‌ای نیست. علی کریمی بازیکنی بود که سابقه فوتبالی خیلی خوبی داشت و برای جامعه فوتبال انسان ارزشمندی است. 

پارسایی افزود: فضا به گونه‌ای شد که گفتند فوتبالی‌ها هم می‌توانند برای تعیین سرنوشت خود وارد میدان شوند. همه فوتبالی‌های دنیا در کشور خود تاثیرگذار هستند و حتی مواردی داشتیم که رئیس فدراسیون و رئیس جمهور هم شدند. شاید یک شخص متحصص فوتبالی بهتر می‌توانست فوتبال را به جلو ببرد. جامعه هندبال به پاکدل اعتماد کرد و در شرایطی که گواری گزینه وزارت ورزش بود، به پاکدل رای داد. کارنامه پاکدل بسیار خوب بود و امیدوارم روز به روز هم بهتر شود. پاکدل با وجود جوانی خیلی خوب کار می‌کند. کاش فوتبال هم از هندبال یاد می گرفت و به ورود سیاست در ورزش «نه» می‌گفت. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول