اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مراجعه ۲۲۰۰ بیمار مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های خوزستان طی ۲۴ ساعت گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه ۲۲۰۰ بیمار مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های خوزستان و بستری ۳۰۷ نفر از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

مراجعه ۲۲۰۰ بیمار مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های خوزستان طی ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت مراجعه به بیمارستان‌ها در روز گذشته تقریبا حدود دو هزار و ۲۰۰ نفر بود که ۳۰۷ نفر آن‌ها بستری شدند.

وی افزود: تست ۱۸۸ نفر از کسانی  که بستری شدند بصورت قطعی مثبت اعلام شد مابقی نیز بیماران مشکوک و یا محتمل به ابتلا بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۶۲ مرکز بهداشتی منتخب در حال ارائه خدمات کرونایی هستند که حدود چهار هزار نفر نیز به این مراکز مراجعه نمودند.

وی ادامه داد: اگرچه با اعمال محدودیت‌ها از شیب نمودار آمار کاسته شده اما در حال حاضر وضعیت استان افزایشی است.

فرهاد ابول نژادیان تصریح کرد: شاخص RT در سه هفته گذشته ۱.۵۹ بود این شاخص بدین معنا بود که هر ۱۰۰ بیمار قریب به ۱۵۹ نفر را می‌توانست مبتلا نماید.

وی بیان کرد: حدود دو هفته پیش شاخص RT با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۱.۳۴ رسید اما در هفته اخیر این عدد به ۱.۲۳ رسید.

ابول نژادیان عنوان کرد: تا زمانی که RT به کمتر از ۱۰۰ نرسد کماکان روند ابتلا در استان صعودی خواهد بود.

وی ادامه داد: از مردم بابت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و افزایش استفاده از ماسک تا ۸۲ درصد متشکر هستم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تردد در شهرها کاهش یافته اما هنوز برای شهرهای قرمز این میزان تردد بالا است که از مردم خواهشمندیم همکاری خود را ادامه دهند و شرایط را تحمل کنند.

وی ادامه داد: تا حدودی از شرایط بازار و معیشت مردم و صاحبان اصناف مطلع هستیم اما فعلا آنچه که در کنترل اپیدمی مهم است سلامت و جان مردم است.

فرهاد ابول نژادیان تصریح کرد: وضعیت بیمارستان‌ها، کنترل‌ بیماران ورودی‌ و مدیریت تخت‌‌ها برای ما هم سخت است اما اجازه نخواهیم داد کسی از هم استانی‌هایمان از خدمات درمانی و بیمارستانی بی بهره بماند.

وی افزود: ظرفیت بیمارستان‌ها افزایش یافته اما این ظرفیت‌ها محدود است و باید همکاری‌ها ادامه یابند تا به نقطه کاهش آمار برسیم‌.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول