اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تامین مسکن محرومین از رسالت‌های بنیاد مسکن است

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: یکی از وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تامین مسکن برای محرومین است.

تامین مسکن محرومین از رسالت‌های بنیاد مسکن است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رضا قادری عصر امروز در دیدار اعضای هیات امنای خیرین مسکن‌ساز کردستان با نماینده ولی فقیه استان، درباره اعضای خیرین مسکن ساز استان اظهار کرد: این اعضا متشکل از نماینده ولی فقیه، استاندار، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن، مدیرکل راه و شهرسازی و مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و این عضویت قائم به جایگاه و پست مربوطه  است.

وی افزود: براساس ماده ۹ آیین نامه حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) تشکیل انجمن خیرین مسکن ساز در استان‌ها پیش بینی شده که در استان کردستان، این انجمن از سال ۱۳۸۷ تاسیس شده است.

قادری خاطر نشان کرد: متاسفانه انجمن خیرین در استان کردستان عملکرد راضی کننده‌ای نداشته است و انتظار داریم با افزایش سهمیه و تلاش بیشتر به حد نصاب کشپجوری برسیم.

وی اعلام کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان آمادگی دارد تا هرچه سهمیه احداث مسکن در روستاها ‌جود داشته باشد را با تمام توان به سرانجام برساند.

مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز استان کردستان نیز در این جلسه گفت: این انجمن در ۳۱ مرکز استان و ۱۲۰ شهرستان شعبه داشته و حدود ۱۰ هزار واحد مسکن در دست اقدام دارد.

مجید شاویسی اعلام کرد: در استان کردستان نیز تاکنون ۳۶ واحد برای خانواده‌های دارای دوعضو معلول ساخته شده و ۲۸۰ واحد نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه پنج جانبه‌ای بین بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، سازمان ملی مسکن، سازمان بهزیستی و انجمن خیرین مسکن ساز منعقد شده است، افزود: بر اساس آن با تسهیلات جدید یک میلیارد و  400 میلیون ریالی امیدواریم پروژه‌های خوبی را به انجام برسانیم.

معاون عمرانی استاندار کردستان هم در این جلسه گفت: خانواده‌های دارای عضو معلول در روستاها می‌توانند با مراجعه به دهیار روستا به بنیاد مسکن معرفی شده و از امکان ساخت سرپناه برخوردار شوند.

شهرام ملکی ادامه داد: تاکنون ۳۲۱ خانواده دارای عضو معلول شناسایی شده‌اند که از این تعد اد ۱۴۰ خانواده روستایی و بقیه در شهر هستند.
انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول