اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

گام مجلس برای جبران عقب ماندگی بخش مسکن/ طرح جهش تولید پادزهر تلاطمات بازار مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی برنامه ریزی و تلاش بسیاری را برای رفع مشکل کمبود مسکن صورت داده و طرح جهش تولید و تأمین مسکن نتیجه این اقدامات است، بر اساس این طرح، به مدت 4 سال، سالانه حدود 1 میلیون واحد مسکونی ساخته می شود.

گام مجلس برای جبران عقب ماندگی بخش مسکن/ طرح جهش تولید پادزهر تلاطمات بازار مسکن

مجتبی بخشی پور در گفت‌وگو با خبرنگار، با اشاره به تأثیر مثبت طرح جهش تولید و تأمین مسکن در کاهش مشکلات و تلاطمات این بازار، گفت: در شرایط کنونی کشور با کمبود بیش از 3 میلیون واحد مسکونی مواجه است، متأسفانه در حدود 7 سال اخیر اقدامات قابل قبولی در عرصه تولید مسکن صورت نگرفت و وضعیت کنونی این بازار، ماحصل عملکرد سال های اخیر است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کشور سالانه به حدود یک میلیون واحد مسکونی جدید نیاز دارد، افزود: برای تأمین مسکن زوج های جوان و همچنین متقاضیان خرید مسکن، باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی جدید ساخته شود، در غیر این صورت نظام عرضه و تقاضا در بازار به هم ریخته و قیمت مسکن افزایش خواهد یافت که این امروز ما این وضعیت را شاهد هستیم.

وی گفت: خوشبختانه در این وضعیت، مجلس شورای اسلامی برنامه ریزی و تلاش بسیاری را برای رفع مشکل کمبود مسکن صورت داده و طرح جهش تولید و تأمین مسکن نتیجه این اقدامات است، بر اساس این طرح، به مدت 4 سال، سالانه حدود 1 میلیون واحد مسکونی ساخته می شود که این میزان می تواند بخش قابل توجهی از نیاز بازار را مرتفع کند.

بخشی پور ادامه داد: یکی از نکات مثبت طرح جهش تأمین و تولید مسکن، شفاف سازی و ساماندهی درآمدهای مرتبط با این حوزه است، در شرایط کنونی بخش قابل توجهی از درآمدهای مالیاتی حوزه مسکن در بخش های خارج از این حوزه هزینه می شود، این در حالی است که با این اعتبارات می توان روند ساخت و ساز انبوه مسکن را سرعت بخشید، از این رو نمایندگان مجلس در طرح مذکور صندوقی را تعبیه کردند تا تمام درآمدهای این بخش به این صندوق ریخته شده و در راستای تولید مسکن هزینه شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بر لزوم همراهی دولت و وزارت راه و شهرسازی با طرح جهش تولید و تأمین مسکن تأکید کرد و گفت: دولت باید زمینه را برای اجرای این طرح فراهم کند، زیرا مصوبه مذکور می تواند مانع از تشدید تلاطم در بازار مسکن شود. از طرف دیگر ما موضوعی را پیگیری می کنیم که بر اساس آن، در برخی از شهرهای مستعد، زمین برای ساخت مسکن به مردم واگذار شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول