اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

پیشنهاد خواهرخواندگی بجنورد و یکی از شهرهای ارمنستان

سفیر ارمنستان در ایران گفت: با شناختی که از خراسان شمالی به وجود آمده مسیر همکاری اقتصادی این دو کشور طولانی و مداوم خواهد بود.

پیشنهاد خواهرخواندگی بجنورد و یکی از شهرهای ارمنستان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، آرتاشس تومانیان عصر سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه خراسان‌شمالی ظرفیت و پتانسیل‌های بالقوه‌ای دارد، اظهارکرد: پتروشیمی قوی در این استان وجود دارد که می‌توانیم در زمینه‌های فرآوری‌ محصولات کشاورزی و غذایی، فرهنگی و هنری، گردشگری، آی‌تی، الکترونیک و ورزشی همکاری متداومی داشته باشیم.

وی افزود: امضا تفاهم نامه‌ها زمانی محقق می‌شود، که عزم قوی پشت این همکاری‌ها باشد.

سفیر ارمنستان در ایران ادامه داد: پیشنهاد خواهرخواندگی بجنورد و یکی از شهرهای ارمنستان و لزوم پیگیری برای به امضا رسیدن این موافقت‌نامه دوطرفه، از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته است.

وی افزود: تبادل هیات‌ تجاری و اعزام خبرنگاران بخش اقتصادی به ارمنستان و بالعکس از توافقات این سفر بوده است.

آرتاشس تومانیان ادامه داد: طی سال گذشته ۴۰۰ میلیون دلار مبادله تجاری ایران و ارمنستان بوده که نشان دهنده ظرفیت قوی ارمنستان برای تجارت با ایران است.

استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به دستاوردهای این سفر اظهار کرد: ایجاد دفتر تجاری در خراسان شمالی برای تجار ارمنی و بالعکس در ارمنستان، یک امر ضروری است. 

وی افزود: تلاش می‌کنیم گام های بلندی را در این راستا با کشور ارمنستان برداریم و این امر موجب می‌شود ارتباطات خراسان شمالی با کشور ارمنستان بیش از قبل توسعه یابد. 

محمدعلی شجایی بیان اینکه کشور ارمنستان از بدو استقلال خود ارتباطات وسیعی با جمهوری اسلامی داشته، خاطرنشان کرد: ما نیز در خراسان شمالی بخش‌های مربوطه را توسعه خواهیم داد.

وی گفت: تبادل هیات‌های تجاری و ارائه کالای کشور ارمنستان در قالب برگزاری نمایشگاه در این استان و بالعکس یکی‌دیگر از دستاوردهای این سفر است.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: بسیاری از کشورها به تفاهمات فرهنگی بسنده می‌کنند اما ایران در فعالیت‌های اقتصادی هم مشارکت دارد، لذا کمیسیون مشترک ایران و ارمنستان از فعال‌ترین کمیسیون‌ها با سایر کشورهاست.

وی یاد آورشد: ارمنستان برای مشارکت با خراسان شمالی در حوزه فناوری آی تی اعلام آمادگی کرده لذا به زودی جلسات مربوط برگزار خواهد شد.

شجاعی در پایان گفت: صادرات محصولات کشاورزی ارگانیک از استان به ارمنستان مورد مطالعه قرار خواهد گرفت تا بتوانیم به این کشور صادراتی انجام دهیم.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول