اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

FATF برای اعمال فشار به ایران طراحی شده/ مجمع تشخیص تحت تأثیر فشارهای رسانه‌ها قرار نگیرد

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه FATF طراحی شده برای اعمال فشار به ایران، گفت: گرانندگان FATF اگر صداقت دارند و معتقدند این معاهده برای مبارزه با تروریست است ابتدا اطلاعات ترورکنندگان شهیدان بزرگ ایران را در اختیار ما قرار دهند.

FATF برای اعمال فشار به ایران طراحی شده/ مجمع تشخیص تحت تأثیر فشارهای رسانه‌ها  قرار نگیرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت سوم امروز (سه‌شنبه 12اسفند) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی به استناد اصل (3) بند (5) در خصوص طرد کامل استعمار و جلوگیری از نفوذ اجانب به موضوع FATF اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس کنوانسیون معاهدات وین حق شرط در این نوع قراردادهای بین‌المللی نافذ نیست، برخی که ادعای حقوقدانی می‌کنند علیرغم اینکه می‌دانند کنوانسیون وین مادر کنوانسیون‌ها بوده و در سال 69 مصوب شده و امکان حق شرط در آن وجود ندارد.

وی افزود: اگر گردانندگان FATF صداقت دارند و می‌گویند این معاهده برای مبارزه با تروریست است، ابتدا اطلاعات کسانی که شهید سلیمانی، شهید فخری‌زاده را ترور کردند را در اختیار ما بگذارند؛ چرا ساکتند. ضمن اینکه اگر بر این باور هستند اطلاعات افرادی را که امروز در کشورهای خودشان حضور دارند و شهید بهشتی و مطهری را ترور کردند را در اختیار ما قرار دهند.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: آمریکا صراحتاً اعلام کرده است که بن سلمان دستور قتل خاشوقچی را داده است اما چه برخوردی با عربستان داشتند؟ این نشان می‌دهد که این سازمان‌ها ساخته شده‌اند برای اینکه به ما فشار بیاورند؛ مصر حق شرط قائل شد، آنها نپذیرفتند حال چرا این موارد را فراموش کردند.

سلیمی اظهار داشت: امروز طی یک بیانیه فنی و حقوقی از مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست کردیم که تحت تأثیر فشارهای رسانه‌ها قرار نگیرند، مگر آقای رئیس جمهور و همچنین آقای ظریف در مجلس نگفتند که هیچ تضمینی برای باز شدن فضای مبادلات بانکی پس از تأیید FATF وجود ندارد. حال چه ضرورتی دارد که این معاهده را بپذیریم.

وی تصریح کرد: دولت اعلام کرد به دلیل نپیوستن به FATF امکان انتقال پول برای خرید واکسن وجود ندارد اما پس از چند روز این پول را انتقال دادند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول