اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار پنتاگون درباره خطر افراط‌گرایان داخلی برای ارتش آمریکا

وزارت دفاع آمریکا در گزارشی به کنگره درباره تهدیدی که افراط‌گرایان داخلی با تلاش به منظور جذب اعضای ارتش در گروه‌های خود برای آن ایجاد می‌کنند، هشدار داد.

هشدار پنتاگون درباره خطر افراط‌گرایان داخلی برای ارتش آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پنتاگون در گزارشی که روز سه‌شنبه منتشر کرد درباره تهدید افراط‌گرایان داخلی علیه ارتش با تلاش برای جذب اعضای آن در گروه‌های خود هشدار داد.

به گزراش وبگاه خبری آمریکایی «آکسیوس»، بر اساس این گزارش، افراط گرایی داخلی در ارتش به نگرانی فزاینده در سال‌های اخیر تبدیل شده است. این مسئله بعد از آن به مسئله بزرگتری تبدیل شد که وزارت دادگستری آمریکا چند عضو سابق و فعلی ارتش را به مشارکت در شورش و حمله ششم ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا که اف‌بی‌آی به عنوان تروریسم داخلی طبقه‌بندی کرده، متهم کرد.

در این گزارش که به درخواست کنگره تهیه شده، آمده است: اعضای ارتش از سوی این گروه‌ها بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند زیرا حضور ارتشی‌ها به اهداف این گروه‌ها مشروعیت می‌دهد و توانایی آن‌ها برای انجام حملات را بالا می‌برد.

این گزارش می‌افزاید: علاوه بر خشونت احتمالی، سفیدبرتر پنداری و ملی‌گرایی سفیدپوستان تهدیدی علیه نظم و ترتیب در ارتش است.

در این گزارش نمونه‌هایی از ارتباطات افراط‌گرایانه اعضای ارتش ذکر شده اما گفته نشده چه تعداد از اعضای فعلی و یا سابق ارتش به تفکرات سفیدبرتر پنداری منتسب هستند.

در این گزارش گفته شده که برخی از اعضای ارتش در واقع کل جنبش‌های نئونازی را بنا نهاده‌اند.

پیشتر و با نزدیک شدن به تاریخ ادعایی چهارم مارس (چهاردهم اسفندماه) که گروه راست‌ افراطی موسوم به «کیو-ِانان» بر این باورند «دونالد ترامپ» در این تاریخ بار دیگر رئیس‌جمهور ایالات متحده خواهد شد، پنج هزار عضو گارد ملی آمریکا در نزدیکی کنگره آمریکا در «واشنگتن دی سی» به حالت آماده باش درآمدند.

کیو-اِنان، یک تئوری توطئه فراگیر و بی‌اساس است که تأکید دارد که دونالد ترامپ در حال جنگ با نخبگان شیطان‌پرستی است که کودکان را آزار جنسی می‌دهند و در دولت و بازار و رسانه‌ها رخنه کرده‌اند. پیروان این جنبش بر این باورند که در نهایت این مبارزه به یک روز حساب ختم می‌شود که در آن افرادی چون «هیلاری کلینتون» دستگیر و اعدام می‌شوند.

پلیس کنگره ایالات متحده از چهار هزار و ۹۰۰ نیروی گارد ملی آمریکا درخواست کرده تا حداقل تا ۱۲ مارس (۲۲ اسفندماه) در پایتخت بمانند تا از تکرار احتمالی حمله ۶ ژانویه طرفداران ترامپ به کنگره جلوگیری کنند.

ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند. حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند. 

شمار زیادی از عاملان حمله به کنگره، افراد سفیدبرترپندار و عضو گروه‌های راست‌گرای افراطی از جمله «پسران مغرور» و «وفاداران به سوگند» بودند که تجربه حضور در ارتش آمریکا را نیز در کارنامه داشتند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول