اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

جلوگیری از قاچاق کالا در آستانه نوروز

اجرای طرح ویژه برای جلوگیری از قاچاق کالا در استان سمنان در آستانه نوروز ۱۴۰۰ پیگیری شود.

جلوگیری از قاچاق کالا در آستانه نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، طبق اطلاعات دریافتی از کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان، نشست‌های توجیهی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دو سال گذشته در استان سمنان برگزار و طرح‌های منسجم و خوبی برای مقابله با این پدیده شوم در استان تدوین شده است.

بر اساس آمارها، ۸۰ درصد از کالاهای قابل عرضه در استان سمنان دارای شناسه کالاست و اجرای طرح ویژه برای جلوگیری از قاچاق کالا در آستانه عید نوروز ۱۴۰۰ پیگیری شود.

کشفیات قاچاق کالا از سوی نیروی انتظامی از ابتدای فروردین تا بهمن ۹۹ سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته، ۱۰ درصد افزایش یافت.

شیوه قاچاق کالا از سوی قاچاقچیان متفاوت شده است و باید مسؤولان مربوط نسبت به مقابله با اقدامات قاچاقچیان همواره آگاهی داشته و به‌روز باشند.

در ۱۵ بهمن ۹۸ پایان عرضه لوازم خانگی فاقد شناسه کالا در استان سمنان در گام اجرایی قرار گرفت.

اطلاع‌رسانی و هماهنگی کمیته‌های مختلف عضو کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت قاچاق کالا و ارز استان سمنان برای مقابله با قاچاق کالا و ارز در روزهای پایانی سال جاری افزایش یابد.

اجرای دقیق بخش‌نامه و مصوبات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی دستگاه‌های نظارتی، امنیتی، انتظامی و اجرایی با جدیت دنبال شود.

شوک ارزی در کشور در قاچاق کالا تأثیرگذار بوده است و حسن اسلامی‌راد، مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری سمنان می‌گوید: ۴۸۹ پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز در سال جاری از سوی اداره کل تعزیرات حکومتی استان سمنان رسیدگی و رأی نهایی صادر شده است.

او می‌افزاید: در حال حاضر، ۹۹ پرونده قاچاق کالا و ارز استان سمنان در اداره کل تعزیرات حکومتی استان سمنان در حال رسیدگی است.

شناسایی و رسیدگی دقیق به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در استان سمنان همانند ماه‌های گذشته به‌طور ویژه در استان سمنان پیگیری شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول