اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

چرا فورتی گیت انتخاب اول در بین فایروال‌ها است؟

طی سال‌های اخیر، شرکت‌ها و سازمان‌ها استقبال روزافزونی نسبت به محصولات فورتی‌نت نشان داده‌اند که این امر رشد و پیشرفت پیوسته‌ی شرکت فورتی‌نت را اثبات می‌کند.

چرا فورتی گیت انتخاب اول در بین فایروال‌ها است؟

علت این مسئله، نوآوری‌ها و ابداعات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فورتی‌نت، دستاوردهای تحقیقاتی این شرکت در زمینه‌ی اطلاعات تهدید و کیفیت بالای خدمات پس از فروش آن است. در ادامه، برخی از ویژگی‌های فایروال فورتی گیت را که موجب برتری آن نسبت به فایروال‌های دیگر شده، با هم بررسی می‌کنیم:

محصولات متنوع

بازه‌ی گسترده‌ی محصولات فورتی‌نت، از محصولات کم‌حجم و کم‌مصرف رومیزی (مثل محصولات بدون فن فورتی گیت 40F و فورتی گیت 60F) شروع می‌شود و تا محصولات سازمانی قدرتمند با قابلیت پشتیبانی از هزاران کاربر (مانند فورتی گیت F4400) ادامه می‌یابند. همین امر باعث شده تمام سازمان‌ها با هر نوع نیاز و با هر تعداد کاربر بتوانند از محصولات این شرکت استفاده کنند.

قیمت مناسب و قدرت پردازش بالا

قیمت بسیار مناسب محصولات فورتی‌نت در برابر محصولات مشابه در بازار و از سوی دیگر قدرت پردازش فوق‌العاده بیشتر فایروال‌های این شرکت در مقایسه با دستگاه‌های هم‌رده، فایروال فورتی‌گیت را به انتخابی عالی برای سازمان‌ها تبدیل کرده است.

عدم نیاز به نیروی متخصص

در حال حاضر یکی از معضلات اصلی سازمان‌ها و شرکت‌ها، کمبود نیروی متخصص و بار کاری بیش از حد کارکنان بخش IT است. این معضل، پیشرفت تکنولوژیک سازمان‌های فعال در صنایع مختلف را با مانعی جدی روبه‌رو کرده است.

شرکت فورتی‌نت در طراحی فایروال‌های فورتی‌گیت و دیگر محصولات خود این مشکل را در نظر گرفته و با ارائه‌ی قابلیت پیاده‌سازی و استقرار Zero-Touch، امکان پیکربندی و استقرار فایروال با کمترین نیاز به نیروی انسانی و در سریع‌ترین زمان ممکن را به وجود آورده است. علاوه بر این سیستم‌عامل FortiOS امکانات بی‌شماری را از طریق یک رابط کاربری شهودی و به‌شدت ساده در اختیار کارشناسان امنیت قرار می‌دهد که هزینه و نیاز به نیروی انسانی آموزش‌دیده را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.

بستر مانیتورینگ یکپارچه

با گسترده‌تر و پیچیده‌تر شدن زیرساخت امنیت، مدیریت و نظارت بر وضعیت امنیت سازمان برای مدیران روزبه‌روز سخت‌تر می‌شود؛ به همین خاطر وجود یک بستر یکپارچه و شفاف برای نظارت بر زیرساخت امنیت برای مدیران سازمانی اهمیت بالایی داشته و مدیریت استراتژی امنیت را تا حد زیادی ساده می‌کند. وجود بستر Security Fabric فورتی‌نت، که به صورت یکپارچه امکان نظارت بر تمامی زیرساخت و همه‌ی لبه‌های شبکه را با شفافیتی بی‌نظیر فراهم می‌کند، مدیران سازمان را قادر می‌سازد به‌سادگی برنامه‌ی امنیت سازمان را مدیریت کنند.

از طرف دیگر بستر Security Fabric امکان نوآوری‌های دیجیتال و گسترش زیرساخت را به سادگی فراهم می‌سازد. اضافه کردن دستگاه‌های فورتی‌گیت جدید به زیرساخت امنیت با استفاده از FortiManager به راحتی امکان‌پذیر است و به سرعت انجام می‌شود.

این پنل مدیریت، نیروهای IT را قادر می‌سازد پیکربندی مورد نظر خود را یک بار انجام داده و با اضافه‌شدن دستگاه‌های جدید به زیرساخت، پیکربندی را روی آن‌ها اعمال کنند. با شروع قرنطینه در سال 2020 و افزایش ناگهانی نیروهای دورکار که نیاز به گسترش شبکه در زمانی اندک را به‌وجود آورد، بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها، ارزش عملیاتی این بستر را بهتر درک کردند و برای تسهیل تحولات دیجیتال خود به استفاده از محصولات زیرساخت فورتی‌نت روی آوردند. البته امکان یکپارچه‌سازی مدیریت محصولات فورتی‌نت با بسترهای رایج مثل بستر مدیریت مرکزی سیسکو نیز به این فرایند کمک فراوانی کرده است.

پردازنده‌های هدفمند و انحصاری

یکی دیگر از مزایای کلیدی فایروال‌های فورتی‌گیت، به کار رفتن پردازنده‌های هدفمند و انحصاری فورتی‌نتی (SPU) یعنی پردازنده‌های CP، NP و FortiSoC در این دستگاه‌هاست. این پردازنده‌ها که از معماری اختصاصی ASIC بهره می‌برند و توسط شرکت فورتی‌نت به صورت تخصصی برای پردازش سریع و قدرتمند محتوا و ترافیک طراحی شده‌اند، تروپوت بی‌نظیری را برای فایروال‌های این شرکت به ارمغان آورده‌اند.

استفاده از معماری تخصصی در این پردازنده‌های امنیتی به جای معماری عمومی CPUهای رایج، باعث شده زمان پاسخگویی در تمامی زیرساخت فورتی‌نت به طور قابل ملاحظه‌ای پایین باشد و به خاطر سرعت بسیار بالای شبکه و دسترس‌پذیری فوق‌العاده، تجربه‌ی کاربری به‌شدت بهبود یابد. استفاده از این پردازنده‌های بهینه، فورتی‌نت را قادر ساخته دستگاه‌های FortiGate را با حجم بسیار کم، مصرف انرژی پایین و ارزش عملیاتی بسیار بالا نسبت به قیمت ارائه کند.

فیدهای اطلاعات تهدید قدرتمند

یکی دیگر از چالش‌هایی که سازمان‌های مختلف در تدوین برنامه‌ی امنیت سایبری با آن روبه‌رو هستند، تغییرات مداوم چشم‌انداز تهدید است؛ هرروزه تهدیدات جدید و ناشناخته‌ای ظهور می‌کنند که باعث شده استفاده از سیستم‌های سنتی برای تشخیص و مقابله با تهدید (مانند دیتابیس‌های تهدید و سیستم‌های مبتنی بر Signature) برای حفاظت از سازمان کافی نباشد. همین امر باعث شده فیدهای اطلاعات تهدید (Threat Intelligence) نقش بسیار پررنگی در تامین امنیت و مبارزه با تهدیدات سایبری پیدا کنند.

آزمایشگاه‌های FortiGuard شرکت فورتی‌نت یکی از قدرتمندترین منابع تحقیقات امنیت هستند که علاوه بر بهره‌گیری از طیف وسیعی از مهندسان، تحلیل‌گران و متخصصان امنیت، برای تامین اطلاعات با شرکت‌های تامین‌کننده‌ی دیگر نیز همکاری کرده و یکی از قدرتمندترین فیدهای اطلاعات تهدید را برای فایروال‌های فورتی‌گیت فراهم می‌کنند. از طرف دیگر، استفاده از فناوری یادگیری ماشین (ML) و هوش مصنوعی (AI) در طراحی فایروال FortiGate باعث شده این دستگاه‌ها برای تامین امنیت به دیتابیس‌ها وابسته نباشند و بتوانند با بررسی الگوی فعالیت شبکه، جدیدترین تهدیدات ناشناخته را شناسایی کنند.

در صورت علاقه به دریافت مشاوره و خرید فایروال فورتی گیت، به وب‌سایت لیان مراجعه کنید یا با شماره 91004151-021 تماس بگیرید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول