" />
" />
" />
" />
اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کاهش ذخایر خونی در روزهای پایانی سال در کرمان

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: بحران کرونا، روزهای پایانی سال و سردی هوا سه عاملی‌ست که موجب کاهش مراجعه به پایگاه‌ها و به تبع آن کاهش ذخایر خونی در استان شده به‌ویژه گروه خونی oکه درخواست داریم از تمامی هم‌استانی‌ها با اهدای خون خود نیاز خونی استان را تأمین کنند.

کاهش ذخایر خونی در روزهای پایانی سال در کرمان

روح‌الله میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از یک سال کشور با بحران کرونا روبه‌روست و کاهش مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون سراسر کشور و استان وجود داشته، از طرفی باتوجه به اینکه به روزهای پایان سال نزدیک می‌شویم، دغدغه‌های زیاد این روزهای هم استانی‌ها مزید بر علت شده و موجب کاهش مراجعه به پایگاه‌های سراسر استان شده است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان عنوان کرد: بحران کرونا، روزهای پایانی سال و سردی هوا سه عاملی‌ست که موجب کاهش مراجعه به پایگاه‌ها و به تبع آن کاهش ذخایر خونی در استان شده به‌ویژه گروه خونی o"" که درخواست داریم از تمامی هم‌استانی‌های عزیز و مردم نوعدوست دیار کریمان به پایگاه‌های سراسر استان مراجعه کند و اهدای خون داشته باشند که با این کار حسنه نیاز اساسی نیازمندان خون را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه در کل استان پنج شهر رفسنجان، سیرجان، جیرفت، بم و کرمان پایگاه انتقال خون ثابت دارند، افزود: در شهر کرمان دو پایگاه داریم؛ پایگاه مرکزی واقع در بلوار 22 بهمن که از هفت صبح تا هفت عصر و پایگاه شهید فیروزی ابتدای بلوار جمهوری شیفت صبح روزهای فرد آماده ارائه خدمت هستند.

میرزایی خاطرنشان کرد: تمامی پایگاه‌های شهرستان‌ها تیم سیار هم دارند که در مواقع نیاز و در صورتی که شرایط ایجاب کند تیم‌های سیار فعال و در جاهایی که پایگاه وجود ندارد، مستقر شده و خونگیری انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: امسال به‌دلیل بحران کرونا تیم‌های سیار به‌ویژه تیم‌های سیار پایگاه‌های شهرستان‌ فعالیت کمتری داشتند که طبق پروتکل‌ها باید این‌ها را محدود می‌کردیم.

میرزایی در پایان ابراز کرد: تا الان مشکل خاصی در تأمین خون نداشتیم اما این کاهشی که در حال حاضر در استان وجود دارد را امیدواریم با مراجعه مردم و اهداکنندگان خون به پایگاه‌های سراسر استان جبران شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول