اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

وداع با «محمود فتح نیا» در حوزه هنری

«محمود فتح نیا» دیروز درگذشت. آیین وداع با این طراح صحنه تئاتر و کارگردان و مدرس سینما، ساعتی دیگر در حوزه هنری برگزار می‌شود.

وداع با «محمود فتح نیا» در حوزه هنری

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سپهر سوره هنر، محمود فتح نیا طراح صحنه تئاتر، کارگردان سینما و تلویزیون و فعال فرهنگی و هنری صبح دیروز (سه شنبه دوازدهم اسفندماه) بعد از تحمل یک دوره بیماری درگذشت.

زنده یاد فتح نیا طراحی صحنه رویدادها و جشنواره های بسیاری را در سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و هنری مختلف کشور برعهده داشت که از جمله آنها می توان به طراحی و اجرای دکورهای جشنواره‌های ۱۰۰، تئاتر ماه، رویش، شعر و داستان جوان، شعر و داستان انقلاب و جشنواره طنز و کاریکاتور در حوزه هنری اشاره کرد.

زنده یاد فتح نیا دانش آموخته دانشکده سینما و تئاتر در رشته کارگردانی سینما بود و سالیان متمادی به تدریس در دانشگاه و دبیری آموزش و پرورش اشتغال داشت و در رشته های طراحی صحنه و معماری تدریس می‌کرد.

 

مرحوم فتح نیا علاوه بر فعالیت گسترده در زمینه طراحی صحنه جشنواره ها و نمایش‌های صحنه ای در زمینه کارگردانی سینما نیز فعالیت داشت و برخی از فیلم های وی برنده جوایزی شده بود.

 این فعال فرهنگی و هنری، همچنین از فعالان عرصه مدرسه سازی بوده و به واسطه فعالیتش در آموزش و پرورش در طرح ساخت مدرسه ایرانمهر با شعار «به جای ترقه‌بازی، مدرسه‌سازی» مشارکت فعالی داشت.

آیین وداع با فتح نیا امروز ساعت ۱۱:۳۰ در حوزه هنری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول