اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

هر آنچه که باید در مورد آموزشHse بدانید

در صنایع پیشرفته در سراسر جهان آموزش Hse از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و سلامت جان انسان ها را تضمین می کند. در هر شرکت و سازمانی که فعالیت های صنعتی انجام می دهند باید یک فرد آموزش دیده در این حوزه وجود داشته باشد تا شرایط را بررسی کند و جوانب خطر را بسنجد

هر آنچه که باید در مورد آموزشHse  بدانید

 یکی از پارامترهای اساسی مورد بررسی در حوزه ایمنی صنعتی، بهداشت ایمنی و محیط زیست می باشد. در چهل و پنج ساعت، آموزش Hse را فرا خواهید گرفت. این آموزش به شرح مفاهیم و مقدمات، سیستم مدیریتی، خطرات محل کار، مدیریت ریسک ، بررسی آلودگی های محیط زیست و نرم افزارهایی در زمینه ی آموزش اچ اس ای می پردازد. آموزش Hse در هشت بخش انجام می شود. با افزایش حوادث در محیط کار و بیماری هایی که بر اثر کار ایجاد می شوند سازمان بهداشت ایمنی محیط زیست، کارفرمایان و سازمان های دولتی و خصوصی را ملزم به داشتن برنامه هایی مرتبط با آموزش Hse می کنند. با ایجاد این برنامه ها شرکت ها و سازمان ها می توانند از انواع بیماری ها، حوادث و خطرات احتمالی پیشگیری کرده و محیطی امن و سرشار از آرامش فکری و جسمی را برای کارکنان خود ایجاد کنند. بنابراین ایمنی صنعتی امری مهم و گسترده است که این روز ها اهمیت بیشتری پیدا کرده، اما چه کسانی می توانند ایمنی را بطور صحیح آموزش دهند؟ آیا همه ی افراد و کارکنان یک شرکت باید دوره های آموزش Hse را فرا گیرند؟ در این مقاله پاسخ کلیه این سوالات را دریافت و با شغلی که این روز ها از بازار کار مطلوب و پردرآمدی برخوردار است آشنا می شوید. با ما همراه باشید.

نتیجه آموزشHse  چیست؟

آموزشHse  به کارکنان، باعث آرامش و امنیت در محیط کار شده و این امر سبب افزایش بازده و کارکرد افراد و توسعه خدمات و محصولات شرکت ها می شود. دوره ای که افراد برای آموزشHse  شرکت می کنند باید اصلی ترین و کاربردی ترین آموزش ها جهت پیاده سازی قوانین ایمنی صنعتی باشد تا سازمان و شرکت اجرا کننده این قوانین را در جهت اهداف خود کمک کند. آموزش Hse در نماتک به شکلی طراحی شده تا برای کلیه افراد شاغل در یک شرکت و یا سازمان همچون کارشناسان ایمنی صنعتی و مدیران و کارکنان مفید باشد. در ادامه در مورد سرفصل‌های این دوره به صورت مختصر توضیح خواهیم داد.

سرفصل های مهم آموزش ایمنی صنعتی کدامند؟

مقدمه ای بر سلامت، ایمنی و محیط زیست

در این فصل شما را با تعاریف، معرفی حوادث، ریسک و ریسک پذیری و مقدمه ای بر استاندارد های مدیریتی آشنا می شوید.

سیستم‌ های مدیریتی

این فصل به توضیحاتی در مورد آشنایی با اچ اس ای معرفی Iso ها شامل هدف گذاری، مدیریت تغییرات، مدیریت رسیک و مدیریت در شرایط اضطراری، استاندارد های جهانی، سیستم های مدیریتی و عناصر آن ها، چرخه دمینگ، مدیریت بحران و غیره می پردازد.

عوامل زیان آور محیط کار

با عوامل زیان آور از جمله فیزیکی، شیمیایی، ارگونومیکی، خطای انسانی، روانی و بیولوژیکی آشنا می شوید.

مدیریت ریسک

با استاندارد ها، شناسایی و ارزیابی ریسک و اقدامات کنترلی در این زمینه، همچنین تکنیک های کنترل ریسک و تحلیل و بررسی رخداد ها آشنا خواهید شد.

کنترل های عملیاتی

این فصل به تفصیل به مواردی مانند رانندگی تدافعی، جرثقیل ها و بالابرها، ماشین آلات عمرانی، ایمنی حریق و برق، کار در محیط بسته، سیستم مجوز کار، ایمنی مواد شیمیایی، گروه حفاظت فنی، برچسب و قفل گذاری، تاییدیه های ایمنی، شرایط کار در ارتفاع، اقدام به موقع در شرایط اضطراری، جوشکاری، ایمنی در عملیات اجرایی و حفاری و انبارها، انواع رنگ ها در ایمنی، تجهیزات فردی می پردازد.

نرم افزارهای حوزه ایمنی

در این قسمت با نرم‌افزار های مدلسازی پیامد، ارزیابی ریسک و مدیریت مواد شیمیایی آشنا خواهید شد.

مهارت های مسئولین ایمنی

آموزش بزرگسالان، مدیریت دیداری، بیمه و قانون کار ازمواردی است که در این فصل به آن پرداخته می شود.

آلودگی هوای محیط زیست

در فصل آخر شما با عملکرد مدیریت و روش های ارزیابی محیط زیست، دسته بندی و انواع آلاینده های محیط زیست، انواع استاندارد های آلودگی از جمله آلودگی خاک، هوا، مدیریت پسماند، صوتی و تابلو ها و علائم ایمنی بسیار مهم آشنا می شوید.

مشاورین و ناظران حرفه ای HSE چگونه با آموزش مهارتی موفق شدند؟

آموزش Hse هم مانند دیگر آموزش های مهارتی و صنعتی اگر به صورت غیرحضوری باشد از مزایای بسیار بیشتری نسبت به آموزش حضوری برخوردار است. بازار کار این رشته برای فارغ التحصیلان این رشته بسیار پردرآمد بوده و آن ها به صورت کارشناس ایمنی در شرکت ها آغاز به کار می کنند. کارشناسان ایمنی می توانند در هر زمان و مکانی که خود تمایل دارند شروع به یادگیری کنند و می توانند بار ها مطالب را مرور کنند. از آنجا که حفظ کردن تمامی قوانین و استاندارد ها مشکل است، با استفاده از آموزش های ویدیویی و غیرحضوری می توان تمامی نکات را بررسی و اقدامات لازم انجام و موارد ایمنی و بهداشتی را به کلیه کارکنان آموزش داد. بازار کار این دوره این روزها از محبوبیت بیشتری برخوردار دار شده زیرا استفاده از این مطالب آموزشی به سریعتر انجام شدن امور و پیاده سازی استاندارد ها بسیار کمک می کند. کارشناسان با نظارت بر ایمنی دستگاه ها و همچنین آموزش هایی که به اپراتورها جهت استفاده از هر دستگاه داده می شود، امنیت را در محل کار برقرار می‌کنند. بنابراین مسئولیت سنگینی بر عهده فرد بوده و باید نهایت دقت را در هنگام آموزش انجام دهد تا مرتکب خطایی جبران ناپذیر نشود. با توجه به فرار بودن مطالب داشتن منبعی معتبر، کامل و جامع بسیار کمک کننده خواهد بود. نماتک برخی از مفاهیم را به صورت رایگان به شما آموزش می دهد و شما می توانید در صورت تمایل آموزش 40 ساعته و کامل را تهیه کنید.

برای دریافت آموزش رایگان ایمنی صنعتی نماتک اینجا کلیک کنید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول