اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

10 نکته مهم در رعایت نکات بهداشتی در سفرهای هوایی

سفر یکی از لازمه‌های زندگی بشری است و نمی‌توان این بخش از زندگی را به‌راحتی و به‌خاطر مسائل بهداشتی حذف کرد.

10 نکته مهم در رعایت نکات بهداشتی در سفرهای هوایی

درصورتی‌که سفر واجبی دارید و باید از خطوط هواپیمایی استفاده کنید، می‌توانید با رعایت نکات بهداشتی سفری امن و همراه با سلامتی داشته باشید. ایمنی شما درطول مسیر مهم‌ترین موضوع است؛ بنابراین اگر این روزها قصد سفر هوایی دارید، حتما این موارد را پیش، حین و پس از رسیدن به مقصد رعایت کنید.

مواد ضدعفونی و لوازم بهداشتی

بهترین و ساده‌ترین راه‌حل برای جلوگیری از آلودگی دست‌ها و وسایل حین سفر، همراه‌داشتن بسته لوازم ضدعفونی است. با داشتن الکل، پد الکی، دستمال شخصی و مایع دستشویی یا صابون جیبی می‌توانید از پاکیزگی دست‌هایتان مطمئن باشید. علاوه‌براین موارد، حتما پلاستیکی همراه داشته باشید تا پس از استفاده، این وسایل را داخل آن قرار دهید و مواد آلوده را هم در یک بسته جدا به سطل زباله بیندازید. قبل از سفر هوایی هم سعی کنید از ضدعفونی شدن محیط داخلی هواپیما توسط خدمه پرواز مطمئن شوید. با خرید بلیط ارزان هواپیما از علی بابا برنامه‌ریزی برای سفر آسان‌تر است و ازطرفی این امکان را دارید تا ساعت، شرکت هواپیمایی و مناسب‌ترین قیمت بلیط را انتخاب کنید.

2. صندلی ضدعفونی شده

درصورتی‌که صندلی‌ها از سوی خدمات پرواز ضدعفونی نشده‌اند یا ترجیح می‌دهید خودتان این کار را انجام دهید، بهتر است پیش از نشستن با الکل، نشیمنگاه، دسته صندلی و سینی غذا را ضدعفونی کنید. یک راه‌حل دیگر همراه‌داشتن کاور یا ملحفه‌های بهداشتی و یک‌بار مصرف است که می‌توانید سطح نشیمن صندلی را کاملا بپوشانید و تا پایان سفر با خیال راحت روی صندلی‌تان بنشینید.

3. چک‌کردن علائم بدن

پیش از سفر حتما از سلامت بدن‌تان اطمینان حاصل کنید. اگر قصد سفر هوایی دارید، بهتر است در فرودگاه علائم اولیه مانند درجه حرارت بدن را چک کنید. همچنین همراه‌داشتن داروهای شخصی و داروهای احتمالی موضوع مهمی است که باید حین جمع‌آوری وسایل به آن توجه داشته باشید.

4. رعایت فاصله اجتماعی

با رعایت فاصله اجتماعی‌تان با دیگران سفر آرام و امن‌تری خواهید داشت. پس تا جایی که امکان دارد، سعی کنید با افراد دیگر ارتباط برقرار نکنید. یک نکته دیگر که پیش از سفر باید به آن توجه داشته باشید، خرید بلیط است. در چنین شرایطی بهتر است تا جایی که امکان دارد از رفت‌وآمدهای غیرضروری پیشگیری کنید. بهترین و ایمن‌ترین راه برای تهیه بلیط سفر، خرید بلیط چارتر یا سیستمی از علی بابا است. با خرید اینترنتی بلیط هم در وقت و انرژی شما صرفه‌جویی می‌شود و هم سلامت شما به خطر نمی‌افتد.

5. عدم استفاده از سرویس‌های بهداشتی عمومی

سرویس‌های بهداشتی یکی از آلوده‌ترین محیط‌های عمومی هستند. بهتر است درطول سفر چه در فرودگاه و چه در هواپیما از سرویس‌های بهداشتی استفاده نکنید. اما درصورتی‌که مجبور به استفاده هستید، در اولین فرصت دست‌هایتان را ضدعفونی کنید.

6. آب بنوشید

اگر حین سفر با مشکل استرس مواجه هستید، سعی کنید تا حدامکان آب بنوشید. وقتی بدن با مشکل کم‌آبی مواجه می‌شود، نمی‌تواند بر عوامل خارجی غالب شود. نوشیدن آب به شما کمک می‌کند حس خوبی را درطول سفر تجربه کنید و بدنتان در مقابل بیماری‌ها هم مقاوم‌تر خواهد بود.

7. ماسک بزنید

با توجه به شرایط فعلی پوشیدن ماسک یکی از واجب‌ترین نکاتی است که باید رعایت کنید. توجه داشته باشید که ماسک باید به‌طور کامل دهان و بینی شما را بپوشاند. درطول سفر ماسک خود را از روی صورت‌تان برندارید و سعی کنید با دست‌های ضدعفونی نشده و آلوده به‌هیچ‌وجه بینی، دهان و صورت خود را لمس نکنید.

8. غذای بهداشتی بخورید

امکان دارد سفر شما طولانی باشد و درطول سفر هوایی گرسنه شوید. پیشنهاد می‌کنیم برای رفع گرسنگی موادغذایی بسته‌بندی شده همراه داشته باشید و از خوردن غذاهای باز خودداری کنید. اغلب کترینگ شرکت‌های هواپیمایی مثل هواپیمایی ماهان همه ضوابط بهداشتی را رعایت می‌کنند اما همه مواردی که گفته شد، برای حفاظت از سلامتی شما درطول سفر است. سعی کنید پیش از سفر موادغذایی موردنیازتان را از مکان‌های بهداشتی تهیه و در فضای عمومی فرودگاه هم از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید.

9.  از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنید

پس از رسیدن به مقصد ترجیحا از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنید. محیط‌های بسته فضایی مناسب برای تجمع آلودگی و بیماری هستند. بنابراین بهتر است پس از رسیدن به مقصد یا برای رسیدن به فرودگاه از وسیله نقلیه شخصی یا خودروهای کرایه‌ای مستقل استفاده کنید. با خرید بلیط هواپیما از علی بابا سفری امن و آسان را تجربه خواهید کرد.

10. وسایل را ضدعفونی کنید

پس از رسیدن به مقصد، همه وسایل‌تان را ضدعفونی کنید و مواد استفاده‌شده را سریعا دور بیندازید. در یک موقعیت مناسب ماسک‌تان را تعویض کنید و ماسک جدید و تمیز را روی صورتتان قرار دهید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول